ابراز خرسندی وزیر خارجه عمان از نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران : وزیر خارجه عمان در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با خرسندی از فضای مثبت مذاکرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، ابراز امیدواری کرد به نتایج مثبتی در این مذاکرات برسیم.

ابراز خرسندی وزیر خارجه عمان از نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران ، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه که به مسقط سفر نموده است، صبح امروز یکشنبه با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه عمان در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم خود به صالحی، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را محبت آمیز و برادرانه توصیف و بر عزم و اراده مقامات عالی دو کشور برای تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط تأکید کرد.

یوسف بن علوی با اشاره به صندلی و نقش مهم ایران در منطقه، بر ضرورت تداوم همفکری و تعامل بین کشورهای منطقه از جمله ایران و عمان برای حل و فصل مسائل منطقه تاکید نمود.

وزیر خارجه عمان سیاست و رویکرد کشورش را مبتنی بر حمایت از مذاکره و گفت وگو و رد هرگونه اعمال فشار و خشونت دانست و در این راستا با ابراز خرسندی از فضای مثبت مذاکرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، ابراز امیدواری کرد این مذاکرات در ادامه به نتایج مطلوب و ثمربخشی برای طرفین منجر گردد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز حضور داشت، سلام گرم صالحی را به همتای عمانی اش ابلاغ کرد.

مهمانپرست روابط تهران و مسقط را بر پایه مشترکات فراوان و دیدگاه های مشترک دو کشور محبت آمیز و برادرانه و الگویی برای همکاری های منطقه ای توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت و حساسیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، ثبات و امنیت در منطقه را اولویت نخست جمهوری اسلامی دانست و ضرورت همکاری و تعامل بین کشورهای همسایه و دوست را در این راستا یادآور شد.

مهمانپرست همچنین با تشریح مواضع اصولی کشورمان در قبال بحران سوریه بر ضرورت حمایت همه کشورها از راهکار گفت وگوهای ملی برای حل و فصل مسائل این کشور تاکید نمود.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این ملاقات با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز، به کوشش دشمنان برای ارائه چهره ای مخدوش از اسلام و مسلمانان در سطح دنیا و تفرقه افکنی بین پیروان مذاهب مختلف اشاره نمود و بر نقش مهم و تاثیرگذار رسانه های گروهی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین نخبگان علمی و فرهنگی برای انعکاس تصویری واقعی و صحیح از اسلام و واقعیت های ارزشمند کشورهای مسلمان تاکید نمود.

در این دیدار مهمانپرست همچنین آخرین نتایج و فضای مذاکرات در نشست آلماتی بین نمایندگان کشورمان و کشورهای 1+5 را برای وزیر امور خارجه عمان تشریح کرد.

همچنین طرفین در خصوص بعضی مسائل مهم منطقه ای از جمله بحران سوریه و نیز مسائل بین المللی مورد علاقه گفت وگو و گفتگو کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 338

به "ابراز خرسندی وزیر خارجه عمان از نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز خرسندی وزیر خارجه عمان از نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید