انگلیسی ها مدعی ساخت واکسن کروناویروس شدند

به گزارش سافاری رو، محققان انگلیسی مدعی شدند که در رقابت ساخت واکسن برای کروناویروس، از دیگر دانشمندان سراسر دنیا پیشی گرفته اند.

انگلیسی ها مدعی ساخت واکسن کروناویروس شدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، رابین شاتوک(Robin Shattock) متخصص بیماری های عفونی از کالج سلطنتی لندن اظهار کرد که تیم تحقیقاتی وی قصد دارند هفته آینده آزمایش واکسن ساخته شده خود برای کرونا ویروس را روی حیوانات شروع نمایند.

سپس این تیم واکسن ساخت خود را روی انسان ها آزمایش خواهند کرد که زمان آن هم در تابستان پیش رو خواهد بود.

البته آزمایش این واکسن در فاز انسانی منوط بر تایید عملکرد واکسن روی حیوانات و تایید مراحل قبلی آزمایش است.

محققان نسبت به این موضوع نگرانند که آزمایش کرونا ویروس به مدت زمان طولانی احتیاج داشته باشد.

زیرا این ویروس قربانیان زیادی گرفته و فرایند شیوع آن همچنان با سرعت در حال پیشگیری است.

بیش از 500 نفر در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند و بیش از 25 هزار مورد مبتلا هم شناسایی شده است. منبع این ویروس شهر ووهان چین بوده و هم اکنون تقریبا در 30 کشور دنیا گسترش یافته است.

پروفسور شاتوک سازنده این واکسن اظهار کرد، رویکردهای استاندارد برای فراوری واکسن می تواند بین دو تا سه سال طول بکشد تا پس از آن به درمانگاه ها برسد.

وی اضافه کرد، ولی ما این مدت زمان را به 14 روز رساندیم.

تیم تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن معتقدند که با داشتن بودجه کافی می توانند آزمایش واکسن در فاز انسانی را در یک بازه زمانی چند ماهه انجام دهند.

رکورد طولانی ترین زمان برای ساخت واکسن برای یک ویروس متعلق به ویروس زیکا بود که از مرحله آزمایشگاهی تا آزمایش آن روی انسان، هفت ماه طول کشید. این ویروس از پشه به انسان منتقل می گردد و ابتلا به آن بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 908

به "انگلیسی ها مدعی ساخت واکسن کروناویروس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها مدعی ساخت واکسن کروناویروس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید