ترکیه به مداخلات در سوریه خاتمه دهد، لزوم اتخاذ موضع قاطع

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اتحادیه مجلس عربی شب گذشته در بیانیه ای از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست که مانع از مداخلات ترکیه در امور سوریه شود و برای جلوگیری از تجاوزات آنکارا اقدامات قاطعی انجام دهد.

ترکیه به مداخلات در سوریه خاتمه دهد، لزوم اتخاذ موضع قاطع

اتحادیه مجلس عربی رفتارها و تجاوزگری ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرده و آن را مغایر با قوانین بین المللی دانست و از مجلس های عربی خواست مواضع مستحکمی در مخالفت با تجاوزات آنکارا اتخاذ کنند.

این اتحادیه حمایت کامل خود را از سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت و شهروندان این کشور اعلام و گفت: این مداخلات [ترکیه] منطقه را به سوی بی ثباتی بیشتر سوق می دهد، در شرایطی که جهان در حال مقابله با کرونا است.

درخواست اتحادیه مجلس های عربی ساعاتی پس از آن روی می دهد که بشار الجعفری کننده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجازی شورای امنیت که درباره شرایط انسانی در سوریه برگزار شد، گفت: رژیم ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان یک سلاح جنگی علیه مردم غیرنظامی در حسکه استفاده می کند چرا که آنها اشغال سرزمینشان را نمی پذیرند.

الجعفری با تاکید بر اینکه یک میلیون شهروند حسکه و اطراف آن تشنه هستند و از نبود آب برای بیش از 20 روز رنج دیده اند، اظهار کرد: نیروهای اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به آنها، بیش از 16 بار آب را از ایستگاه علوک و سرچشمه های آن قطع کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1312

به "ترکیه به مداخلات در سوریه خاتمه دهد، لزوم اتخاذ موضع قاطع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به مداخلات در سوریه خاتمه دهد، لزوم اتخاذ موضع قاطع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید