حامد کرزی: ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از افغانستان همکاری کنیم

به گزارش سافاری رو، رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن مخالفت با خروج غیرمسئولانه نظامیان خارجی از افغانستان تاکید کرد که ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از این کشور همکاری کنیم.

حامد کرزی: ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از افغانستان همکاری کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به توافق آمریکا با طالبان برای خروج همه نیروهای خارجی از این کشور تا ماه می سال 2021 هشدار داد: خروج شتاب زده نیروها بدون دستیابی به صلح، بدون گفت وگوهایی که منجر به صلح شود، به هرج و مرج منجر می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کرزی به عرب نیوز گفت: ما می خواهیم آمریکا فرایند صلحی را که آغاز کرده است تکمیل کند تا این فرایند به نتیجه برسد، ما خواستار ثبات در افغانستان هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور سابق افغانستان اضافه نمود: به عنوان فرزندان این خاک، هم ما و هم طالبان باید این موضوع را درک کنیم که با یکدیگر زندگی کرده و برای حفاظت از کشورمان همکاری کنیم؛ این مشکل نیست، این اقدام آسان خواهد بود اگر خود را از کنترل دیگران آزاد سازیم.

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفته بود که ترک زودهنگام نیروها می تواند تاثیرات منفی بر فرایند صلح بگذارد.

وی همچنین تصریح کرده بود که دولت افغانستان نقشی درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای آمریکایی در این کشور ندارد و واشنگتن مطابق به شرایط خویش درباره ادامه حضور و یا خروج از این کشور تصمیم می گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1523

به "حامد کرزی: ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از افغانستان همکاری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامد کرزی: ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از افغانستان همکاری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید