حمله به سفارت آمریکا و لکه ننگی برای عراق

به گزارش سافاری رو، ایرنا نوشت: هوشیار زیباری وزیر امورخارجه اسبق عراق بدون اشاره به جنایت آمریکایی ها در به خاک و خون کشیدن مردم کشورش مدعی شد:آنچه امروز سه شنبه در منطقه سبز بغداد در حمله به سفارت آمریکا روی داد، یک لکه ننگ برای عراق است.

حمله به سفارت آمریکا و لکه ننگی برای عراق

زیباری در حساب رسمی اش در توئیتر نوشت: به عنوان وزیر اسبق امورخارجه دولت عراق، احساس می کنم که آنچه امروز در مورد سفارت آمریکا در بغداد روی داد، یک لکه ننگ کامل برای عراق به عنوان کشوری با حاکمیت و دولتی مستقل است.

وی ادامه داد: باید از تمامی مراکز دیپلماتیک حفاظت و به آن ها احترام گذاشت.

پیشتر وزارت امورخارجه آمریکا اعلام نموده بود، برهم صالح رییس جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با مایک پمپئو بر حفاظت از مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در عراق تأکید کردند.

این وزارت خانه آمریکا در این بیانیه بیان کرد که رییس جمهوری و نخست وزیر عراق به پمپئو گفته اند که آنان حمایت از مراکز دیپلماتیک آمریکایی را تضمین می نمایند.

پیش از این عبدالمهدی خواهان متفرق شدن تمام افرادی شد که در جلوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد تجمع نموده بودند.

عبدالمهدی بیان کرد که حمله یکشنبه شب آمریکا به یگان های نظامی عراق به شدت از سوی دولت بغداد محکوم است و ما تمام اقدامات و تدابیر لازم برای حفظ حاکمیت عراق و امنیت شهروندان خود را اتخاذ نموده ایم.

هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ های 45 و 46 الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در جریان آن چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، بیان کرد که نیروهای آن ها حملاتی علیه پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

بدنبال این اقدام، معترضان خشمگین عراقی امروز سه شنبه با نصب پرچم گروه های مقاومت و پرچم الحشد الشعبی بر فراز دیوار سفارت آمریکا، پرچم این کشور را نیز مقابل سفارتش آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواهان بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

در این تظاهرات اعتراضی، قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق، هادی العامی دبیرکل سازمان بدر و رییس ائتلاف سازندگی، فالح الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی، حامد الجزائری معاون دبیرکل سرایا الخراسانی حضور داشتند.

64231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 829

به "حمله به سفارت آمریکا و لکه ننگی برای عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به سفارت آمریکا و لکه ننگی برای عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید