خبرنگاران مراقب شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی باشید

به گزارش سافاری رو، بیرجند - خبرنگاران - پلیس خراسان جنوبی درباره شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی به وسیله برنامه واتس اپ به شهروندان هشدار داد.

خبرنگاران مراقب شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی باشید

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس در این اطلاعیه آمده است: اخیرا کلاهبرداران به منظور ارتباط با قربانیان جرم به جای استفاده از خطوط تلفن همراه از برنامه واتس اپ استفاده می نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: متهمان برای جلب اعتماد قربانیان، تصویر پروفایل خود را آرم سازمان صدا و سیما قرار داده و عنوان می نمایند از صدا و سیما تماس می گیرند و شهروندان با مشاهده آرم صدا و سیما به این افراد اعتماد می نمایند.

پلیس خراسان جنوبی توضیح داد: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران با شماره تلفن همراه شاکی روی گوشی تلفن همراه خود برنامه واتس اپ را ساخته و کد واتس اپ را به صورت تلفنی از شاکی استعلام و با نصب این برنامه روی گوشی خود با شماره تلفن شاکی اقدام به کلاهبرداری های بعدی از شهروندان می نمایند.

اطلاعیه پلیس ادامه داد: این مهم می طلبد شهروندان هوشیاری لازم را درخصوص مواجهه با این گونه افراد داشته باشند تا در دام کلاهبرداران تلفنی گرفتار نشوند و به اکانت ها و صفحات جعلی شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان اعتماد ننمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1208

به "خبرنگاران مراقب شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراقب شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید