خبرنگاران مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد

به گزارش سافاری رو، تهران- خبرنگاران- مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت 233 جایگاه برای آزمون های حضوری و امکان برگزاری آزمون های غیر حضوری راه اندازی شد.

خبرنگاران مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه، حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور افتتاح شد.

در این مرکز 233 جایگاه مجهز به کامپیوتر برای آزمون های حضوری پیش بینی شده است. همچنین از این پس امکان شرکت در آزمون ها به صورت غیر حضوری و از راه دور نیز از همین طریق برای دانشجویان فراهم است. از ویژگی های این مرکز تصحیح آنلاین پاسخ نامه ها است؛ به طوری که دانشجو پس از انتها امتحان می تواند از نمره خود آگاه گردد.

حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاحیه این مرکز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در همه زمینه ها از زیرساخت خوبی برخوردار است، اما در حوزه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک به تقویت احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: همان طور که حرکت سیستم های آموزشی به سمت ارائه آموزش از راه دور پیش می رود، ضرورت دارد که آزمون ها هم الکترونیک شده و امکان برگزاری آنها از راه دور فراهم گردد.

اکبری با بیان اینکه دانشگاه ها تقریبا از چهار سال پیش به سمت راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک رفته اند و بعضی دانشگاه ها الان 600 جایگاه دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زیر ساخت خوبی هم برای دانشگاه و هم برای کل کشور ایجاد شد و حتما موجب ارتقای آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به استاندارد بالای این مرکز برای برگزاری آزمون های انتها ترم دانشگاه، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 4500 جایگاه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیک داریم و برای آزمون های ملی از جمله آزمون علوم پایه و آزمون پیش کارورزی از همین ظرفیت استفاده می کنیم.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت سهولت در طراحی سوال، حذف کاغذ و کاهش هزینه ها، امنیت بالای آزمون و اعلام سریع نتیجه آزمون را به عنوان ویژگی های آزمون های الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: باید کوشش کنیم تا با توسعه مراکز آزمون الکترونیک در کشور، در آینده آزمون های دکتری تخصصی، پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی و کارشناسی ارشد نیز به صورت الکترونیک برگزار شوند، اما فعلا جایگاه کم داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید