خبرنگاران هکر اطلاعات دانش آموزان عنبرآبادی دستگیر شد

به گزارش سافاری رو، جیرفت - خبرنگاران - فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری یک جوان 16 ساله به اتهام دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دانش آموزان این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران هکر اطلاعات دانش آموزان عنبرآبادی دستگیر شد

سرهنگ محمود بیدشکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام شکایت تعدادی از دانش آموزان به وسیله اداره آموزش و پرورش شهرستان با موضوع هک اطلاعات فردی و سوءاستفاده از هویت شخصی آن ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان نهاده شد.

وی اضافه کرد: شاکیان از وجود و احتمال انتشار تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی خود در تلفن همراه و پروفایل شبکه های اجتماعی، ابراز نگرانی نموده و از پلیس تقاضای توجه ویژه به این مورد را داشتند.

فرمانده انتظامی عنبرآباد ادامه داد: این فرد در فضای مجازی با استفاده از شماره های مجازی با ورود به گروه های مدارس، ضمن هک واتس آپ و دسترسی به داده ها و اطلاعات حریم شخصی افراد، اقدام به انتشار مشخصات دانش آموزان در اینستاگرام نموده بود که در این رابطه ماموران پلیس فتا شهرستان با اقدامات تخصصی در فضای سایبری، عامل هک و نفوذ به گروه های واتس آپ مدارس را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان داشت: این متهم 16 ساله در تحقیقات اولیه و در مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی و اثبات توانایی هایش بیان کرد.

سرهنگ بیدشکی توضیح داد: طبق برابر ماده یک قانون جرائم رایانه ای اگر کسی به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دسترسی یابد به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا 20 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین برابر مواد 16 و 17 این قانون هر کس تصویر یا فیلم یا اسرار دیگری را بدون رضایت وی منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد و مبادرت به انتشار آن کند به حبس از 91 روز تا 2 سال و جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی عنبرآباد گفت: تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات مهم و خصوصی نیست و در صورت نگهداری اطلاعات تلفن همراه باید رمز عبور قوی و مناسب داشته باشد تا اگر تلفن ما هک شد یا به سرقت رفت اطلاعات مهم و حریم خصوصی مان به خطر نیفتند.

عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1195

به "خبرنگاران هکر اطلاعات دانش آموزان عنبرآبادی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هکر اطلاعات دانش آموزان عنبرآبادی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید