خبرنگاران یونیسف: نیمی از بچه ها سوریه محروم از تحصیل هستند

به گزارش سافاری رو، تهران-خبرنگاران- صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب در بیانیه ای گفت که بیش از نیمی از بچه ها همچنان پس از 10 سال از آغاز جنگ در این کشور عربی، از تحصیل محروم هستند.

خبرنگاران یونیسف: نیمی از بچه ها سوریه محروم از تحصیل هستند

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری اسپوتنیک، تید شیبان مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف و مهند هادی هماهنگ کننده منطقه ای اموربشردوستانه بحران سوریه در بیانیه مشترک اعلام کردند که بچه ها سوریه هزینه زیادی بابت جنگی را می پردازند که ماه مارس سال جاری این بحران 10 ساله می گردد و یک لکه تاریک را برجای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: بیش از 2 میلیون و 400 هزار کودک از تحصیل باز مانده اند که 40 درصد از آنان را دختر بچه ها تشکیل می دهند.

این بیانیه اضافه کرد، محتمل است که این تعداد محروم از تحصیل در سال 2020 به خاطر پیامدهای ناشی از ویروس کرونا افزایش یابد.

مسؤولان منطقه ای یونیسف تصریح کردند که نظام آموزشی در سوریه از کمبود منابع اقتصادی، از هم پاشیدگی رنج می برد و ناتوان است که خدماتی امن، عادلانه و پایدار در اختیار میلیون ها کودک سوری قرار دهد.

بر اساس این بیانیه، شیوع ویروس کرونا بحران آموزش در سوریه را بحرانی تر نموده است، هرچند که پیش از آن به خاطر جنگ در این کشور، از هر سه مدرسه، یک مدرسه غیرقابل استفاده شده بود.

درگیری در سوریه که در سال 2011 شروع شد، تا به امروز بیش از 387 هزار کشته برجای گذاشته است و براساس گزارش سازمان ملل متحد حدود 6 میلیون و 700 هزار نفر از این کشور آواره شده اند که 5 میلیون و 500 تن آنها به خارج از این کشور مهاجرت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران یونیسف: نیمی از بچه ها سوریه محروم از تحصیل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یونیسف: نیمی از بچه ها سوریه محروم از تحصیل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید