خنثی سازی طرح تروریستی حمله به مجالس حسینی در بغداد

به گزارش سافاری رو، تنها چند ساعت پس از گزارش کشف انبار سلاح و مهمات داعش در سامراء، سازمان الحشدالشعبی از خنثی ُسازی یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن مجالس حسینی در بغداد اطلاع داد.

خنثی سازی طرح تروریستی حمله به مجالس حسینی در بغداد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، الحشدالشعبی، شامگاه چهارشنبه، در بیانیه ای اظهار داشت که یک طرح تروریستی برای حمله به مجالس عزاداری امام حسین (ع) در بغداد را خنثی نموده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه مذکور اعلام شده است که بخش امنیت و نظمِ سازمان الحشدالشعبی با همکاری بخش اطلاعات و امنیت فرماندهی عملیات بغداد و بعلاوه هنگ دوم /تیپ 55/ لشکر 17 ارتش عراق، با استفاده از اطلاعاتی که از یک تروریست بازداشت شده در منطقه جنوب بغداد به دست آورد و بعلاوه پس از تحقیقات و پیگیری های دقیق، یک مخفیگاه تروریست ها را در منطقه الزیدان در غرب بغداد کشف کرد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است که نیرو ها در مخفیگاه یادشده کمربند های انتحاری و یک بمب چسبان کشف کردند که عناصر داعش قصد داشتند با استفاده از آن ها در مجالس حسینی بغداد عملیات تروریستی انجام دهند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ساعاتی قبل از آن فرماندهی الحشد الشعبی در سامراء اظهار داشت که نیرو های آن یک انبار سلاح، مهمات و مواد منفجره متعلق به بقایای عناصر داعش را در منطقه بنات الحسن در شرق شهر سامراء کشف و ضبط کردند.

مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه ای در مورد این عملیات اظهار داشت که تیپ 315 الحشد الشعبی پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود یک انبار سلاح و تجهیزات در شرق سامراء، نیرو های خود را به محل مورد نظر اعزام کرد که آن ها توانستند مقادیر قابل توجهی اسلحه و مهمات متعلق به بقایای داعش را کشف و ضبط نمایند.

در بیانیه مذکور بعلاوه اسم شده بود که داعش از این تسلیحات برای انجام عملیات علیه شهروندان و نیرو های امنیتی استفاده می نموده است.

الحشد الشعبی چند روز پیش هم از آماده باش سه هزار نیروی خود هم برای شرکت در طرح امنیتی ویژه ماه محرم در شرق عراق خبر داده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1878

به "خنثی سازی طرح تروریستی حمله به مجالس حسینی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنثی سازی طرح تروریستی حمله به مجالس حسینی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید