درخواست اردوغان برای مقابله با خلیفه حفتر

به گزارش سافاری رو، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی پس از نشست دولت این کشور درباره موضوعات مختلف ازجمله؛ جنگ لیبی، کرونا و پرونده سوریه به صحبت پرداخت.

درخواست اردوغان برای مقابله با خلیفه حفتر

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلویزیونی پس از نشست دولت افکار عمومی بین المللی را به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی برای مقابله با کودتای خلیفه حفتر، رهبر شورشیان شرق این کشور فراخواند.

وی اضافه نمود: ترکیه با قدرت گرفته شده از قانون بین المللی و موضع محکمش در قبال حمایت از منافع خود، به ناکام گذاشتن توطئه ها در دریای مدیترانه ادامه می دهد.

اردوغان گفت: علی رغم اینکه ما با اطلاع سازمان ملل جهت توافقنامه امضا شده با دولت وفاق ملی درباره مناطقی از دریای مدیترانه را طی کردیم اما واضح و تعیین است که همچنان ناراحتی نسبت به این توافقنامه وجود دارد.

وی اظهار کرد: اما دستاوردهای میدانی دولت وفاق ملی لیبی چهره واقعی حفتر کودتاگر را آشکار می نماید و به همین دلیل بار دیگر از افکار عمومی می خواهم تا به دولت وفاق ملی برای مقابله با وی حمایت نمایند.

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرونده سوریه نیز مدعی شد: دولت سوریه از شیوع ویروس کرونا و مشغول بودن ترکیه و دنیا به آن به عنوان فرصتی برای تشدید خشونت ها در ادلب استفاده می نماید.

اردوغان ادامه داد: ترکیه همچنان به پیش نویس توافقنامه امضا شده با روسیه درباره ادلب پایبند است اما در مقابل اقدامات نظام سوریه سکوت نخواهد نمود و اگر دولت سوریه به نقض آتش بس و شروط دیگر این توافقنامه ادامه دهد، با خسارت های سنگینی هزینه آن را پرداخت خواهد نمود.

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اقدامات جدید برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور تأکید کرد که 31 شهر و استان از ساعت 24 پنج شنبه هفته جاری و به مدت چهار روز تعطیل و قرنطینه خواهند شد.

وی همچنین توضیح داد: این تعطیلی تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1072

به "درخواست اردوغان برای مقابله با خلیفه حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اردوغان برای مقابله با خلیفه حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید