درخواست عبدالله برای توقف بازشماری آرای ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های افغانستان، عبدالله عبدالله امروز یکشنبه در یک گردهمایی در کابل گفت: باز شماری دو هزار و 400 صندوق رای که از روز گذشته شروع شده است، در سیستم بیومتریک وجود ندارد و براساس اعلام قبلی کمیسیون این آرا دارای اعتبار نیست.

درخواست عبدالله برای توقف بازشماری آرای ریاست جمهوری افغانستان

وی تاکید نمود: علاوه بر آن 300 هزار رای دیگر نیز در کمیسیون انتخابات که قبل از ساعت 7 صبح ششم مهرماه و یا بعد از ساعت 17 همان روز در صندوق انداخته شده، باید باطل اعلام گردد.

عبدالله به کمیسیون انتخابات هشدار داد که اگر خلاف دستورالعمل های قبلی کمیسیون به صورت غیر قانونی به بازشماری آرا ادامه دهند، اقدامات مسالمت آمیز دیگری علیه این موضوع خواهد داشت.

وی تاکید نمود که دیگر مانند انتخابات سال 1393 به هیچ معامله ای تن نخواهد داد و به کمتر از به کرسی نشستن آرای پاک مردم قناعت نخواهد کرد.

عبدالله با بیان اینکه روز برگزاری انتخابات شاهد تخلفات گسترده در سرتاسر افغانستان بود، ادامه داد: در چند روز گذشته تصمیمی از سوی کمیسیون مبنی بر بازشماری 300 هزار رای بدون بیومتریک اتخاذ شد و موضوع این است که این آرای بدون بیومتریک از کجا آمده و آیا این واقعی است یا خیر.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز 6 مهرماه برگزار گردید و قرار بود نتیجه اولیه آن در 27 مهرماه و نتیجه نهایی در 16 آبان اعلام گردد، اما به دلیل مسائل متعدد موجود در کمیسیون انتخابات، ارائه گزارش نتیجه اولیه انتخابات به 23 آبان و نتیجه نهایی به آذر ماه موکول شد و این درحالی است که بعضی رسانه های افغانستان از احتمال تعویق مجدد زمان بندی اعلام شده نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 693

به "درخواست عبدالله برای توقف بازشماری آرای ریاست جمهوری افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عبدالله برای توقف بازشماری آرای ریاست جمهوری افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید