درخواست مجلس اروپا از پادشاه بحرین درباره زندانیان سیاسی

به گزارش سافاری رو، ده ها عضو مجلس اروپا در نامه ای از پادشاه بحرین خواسته اند که زندانیان آزادی بیان و شاخص ترین زندانیان سیاسی را آزاد کند.

درخواست مجلس اروپا از پادشاه بحرین درباره زندانیان سیاسی

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، 60 عضو مجلس اروپا از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین خواسته اند زندانیان آزادی بیان و زندانیان برجسته سیاسی را که همچنان پشت میله های زندان محبوس هستند را آزاد کند.

اعضای مجلس در نامه ای به پادشاه بحرین، بر ضرورت آزادی زندانیان آزادی بیان، از جمله حسن مشیمع و عبدالجلیل السنکیس و ناجی فتیل از فعالان حقوق بشر و نیز زندانیان سیاسی از جمله شیخ عبدالله عیسی المحروس و َشیخ عبدالجلیل المقداد، و شیخ علی سلمان را آزاد کند.

اعضای مجلس در این نامه، نگرانی شان را درباره زندانیان ابراز نموده اند که در سایه شیوع شتابنده ویروس کرونا در بحرین، جان شان در خطر واقع شده است.

آنها تأکید کردند که تدابیر پیشگیرانه، مانند فاصله اجتماعی در زندان های بحرین به دلیل شلوغ بودن جمعیت آنها ممکن نیست و بعضی از زندانیان به مراقبت های پزشکی نیازمندند.

اعضای مجلس اروپا در این نامه به درخواست های جامعه جهانی، نهادهای غیر دولتی و دیگر کشورها مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بیان در بحرین اشاره نموده اند.

در ششم آوریل گذشته همزمان با شیوع ویروس کُشنده کرونا در بحرین، 21 نهاد غیر دولتی از جمله سازمان عفو بین الملل، سازمان دیده بان حقوق بشر و مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر نگرانی شان را درباره خطر گسترش این ویروس در زندان های این کشور ابراز کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1214

به "درخواست مجلس اروپا از پادشاه بحرین درباره زندانیان سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجلس اروپا از پادشاه بحرین درباره زندانیان سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید