سفر اروپایی رییس جمهوری چین شروع شد

به گزارش سافاری رو، پکن- خبرنگاران- سفر اروپایی شی جین پینگ رییس جمهوری چین به سه کشور ایتالیا، موناکو و فرانسه از امروز پنجشنبه شروع شد.

سفر اروپایی رییس جمهوری چین شروع شد

به گزارش خبرنگاران وانگ چائو معاون وزیر خارجه چین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ارتباط با سفر شی به این سه کشور اروپایی گفت: رییس جمهوری چین از 21 تا 26 مارس بنا به دعوت رییس جمهوری ایتالیا، رهبر موناکو و رییس جمهوری فرانسه از این سه کشور دیدار رسمی خواهد نمود.

او گفت: این نخستین سفر رهبر چین در امسال میلادی است و برای توسعه روابط چین با ایتالیا، موناکو و فرانسه اهمیت تاریخی دارد.

وانگ توضیح داد که اطمینان دارد سفر شی جین پینگ برای روابط چین و اروپا در عصر جدید نیروی محرکه نوینی وارد می نماید، فضای جدیدی برای ساخت مشترک پیشنهاد یک کمربند یک جاده باز می نماید و نقش جدیدی در به ارمغان آوردن رفاه برای مردم چین و اروپا و صلح و توسعه دنیا ایفا خواهد نمود.

یکی از نکات برجسته سفر شی به ایتالیا، پیشبرد بیشتر ساخت مشترک کمربند و جاده است که فزونی های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی را در همکاری کمربند و جاده برای دو کشور به ارمغان می آورد، همچنین به ایجاد یک عصر جدید از ساخت کمربند و جاده در ابعاد دریایی، هوایی و زمینی دو کشور منجر می گردد تا به این ترتیب منافع واقعی بیشتر برای مردم دو کشور فراهم آید.

در طول دیدار شی از ایتالیا، دو کشور در حوزه همکاری بین دولت ها از جمله امور دیپلماسی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و همچنین حوزه های تجاری مانند تجهیزات زیر بنایی، ماشین آلات و امور اقتصادی، به توافق خواهند رسید تا سطح جدید همکاری دو جانبه چین و ایتالیا را به نمایش بگذارند.

رئیس جمهوری چین روز آدینه با سرجو ماتارلا همتای ایتالیایی خود دیدار خواهد نمود و روز شنبه آینده در ملاقات با جوزپه کونته نخست وزیر این کشور تقاهم نامه اتصال چین به اروپا و الحاق ایتالیا به طرح جاده جدید ابریشم را امضا خواهد نمود و سپس عازم شهر پالرمو در جنوب ایتالیا می گردد.

این احتمال نیز وجود دارد که رئیس جمهوری چین در سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار کند.

با تور چین همراه بشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 214

به "سفر اروپایی رییس جمهوری چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اروپایی رییس جمهوری چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید