سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان زاهدان گفت: سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا به اهداف متصور در این سند دست یابیم.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران ابوذر مهدی نخعی در هشتیمن شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان گفت: براساس شاخص ها و استانداردهای موجود این شهرستان باید حداقل چهار ناحیه آموزش و پرورش داشته باشد، اما از آنجایی که به دلیل عدم گسترش سازمان ها و دستگاه های دولتی این امکان وجود ندارد ایجاد ناحیه سه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان که در زمینه تعلیم و تربیت خوب عمل می نمایند در نظام آموزش و پرورش خود قانونی دارند که برای همه فصل الخطاب است.

رییس شورای اداری زاهدان ادامه داد: بر همین اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا به اهداف متصور در این سند دست یابیم.

وی با اشاره به اهمیت این سند ادامه داد: پیشنهاد می گردد در نشست های بعدی این شورا، بخش های مختلف سند تحول در ابتدای نشست برای اعضا تبیین گردد تا ضمن اینکه نسبت به مفاد این سند آگاهی پیدا می کنیم در آینده نسبت آن دچار بی تفاوتی نشویم.

نخعی با اشاره به مسائل موجود در مدارس حاشیه شهر زاهدان ادامه داد: این مسائل به دلیل این است که بار سنگینی بر دوش نواحی یک و 2 آموزش و پرورش گذاشته شده که چاره آن ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه در این شهرستان است.

وی توضیح داد: کلیات این موضوع در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به تایید استاندار و تصویب رسیده است.

فرماندار زاهدان از انجام مقدمات لازم برای ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان اطلاع داد و گفت: از آنجایی که بیشتر یاری های خیران در امر مدرسه سازی به سمت دیگر شهرستان های استان روانه می گردد ایجاد این مجمع در این شهرستان یک ضرورت است.

وی به تدوین سند فضاهای آموزشی مورد احتیاج زاهدان اشاره نمود واضافه کرد: براساس این سند محله به محله کمبودها و احتیاجهای شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی جهت احصای دقیق مسائل معین و به روزرسانی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1505

به "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید