سونامی نابودی سازندگان تجهیزات نفت و حفاری در راه است

به گزارش سافاری رو، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: با این شیوه که به سازندگان و صنایع فعال در حوزه نفت هیچ پرداختی در قبال تولیداتشان انجام نمی گردد، قطعا شاهد سونامی نابودی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک فعال در حوزه نفت خواهیم بود.

سونامی نابودی سازندگان تجهیزات نفت و حفاری در راه است

علی کرانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به طلب معوق سازندگان از شرکت های بزرگ نفت و حفاری اظهار کرد: متاسفانه شرایط واحدهای تولیدنماینده و فعال در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوب نیست و عدم پرداخت مطالبات آن ها از سوی شرکت های بزرگ مانند شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران مشکل ساز شده است.

وی اضافه کرد: اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند، قطعا در بخش صنایع کوچک استان شاهد سونامی نابودی این صنایع و از بین رفتن اشتغال ایجادشده توسط آن ها خواهیم بود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان توضیح داد: بخشی از طلب سازندگان مربوط به سال 95 است که از آن موقع تا کنون پرداخت نشده و موجب شده تا دیون معوق شرکت هایی مثل حفاری و نفت روز به روز سنگین تر گردد.

کرانی با بیان این که هیچ روزنه امیدی برای فعالیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت و حفاری وجود ندارد، مطرح کرد: استان خوزستان با سایر استان ها متفاوت است زیرا بیشتر سازندگان در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کار می نمایند اما استان های دیگر اگر حتی واحد تولیدنماینده ای داشته باشند، بر روی منابع دیگر متمرکز شده اند و در این زمینه باید به خوزستان نگاه ویژه ای گردد.

وی ادامه داد: با این شیوه که به صنایع فعال در حوزه نفت هیچ پرداختی در قبال تولیداتشان انجام نمی گردد، قطعا شاهد سونامی نابودی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک فعال در این حوزه خواهیم بود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اعلام نمود: متاسفانه به مرور زمان شاهد تعطیلی واحدهای کوچک هستیم و با تعطیل شدن این واحدها - که بیشترین اشتغال نیز در آن ها وجود دارد- قطعا نرخ بیکاری استان سر به فلک خواهد کشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 194

به "سونامی نابودی سازندگان تجهیزات نفت و حفاری در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی نابودی سازندگان تجهیزات نفت و حفاری در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید