شایعه بارش 900 میلی متری در سیستان و بلوچستان صحت ندارد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل هوشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شایعه ای در قالب هشدار سازمان فضایی ناسا در شبکه های اجتماعی در حال نشر است که ادعا می نماید در 72 ساعت آینده سامانه ای با بارش 900 میلی متر، سیستان و بلوچستان و بعضی استان های کشور را فرا می گیرد که از اساس کذب است.

شایعه بارش 900 میلی متری در سیستان و بلوچستان صحت ندارد

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این شایعه حداقل سه بار از ابتدای سال تا به امروز در فضای مجازی منتشر شده که واقعیت نداشته و اساسا سازمان فضایی ناسا ربطی به هواشناسی ندارد چراکه این سازمان در حوزه های فضایی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: براساس خروجی آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی حداقل تا پنج روز آینده هیچ سامانه بارشی سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اما در استان های غرب و شمال غرب طی چند روز آینده سیستم قوی بارشی فعال می گردد که به استان ما نمی رسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت: این شایعه پیش از این درست بعد از سیل ابتدای سال جاری لرستان و برای بار دوم نیز بعد از سیل سیستان و بلوچستان و حالا در شرایطی که کشور درگیر ویروس کروناست برای چندمین بار منتشر شده است.

حیدری اعلام نمود: سازمان هواشناسی تنها مرجع پایش و پیش بینی وضع هوای کشور است که این کار را به صورت ساعتی به وسیله ایستگاه های هواشناسی و مراکز پیش بینی انجام می دهد و مردم می بایست برای کسب اطلاع از شرایط جوی تنها به اخبار این سازمان توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 966

به "شایعه بارش 900 میلی متری در سیستان و بلوچستان صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه بارش 900 میلی متری در سیستان و بلوچستان صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید