صادرات محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به چین و مالزی

به گزارش سافاری رو، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان آذربایجان شرقی گفت: محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

صادرات محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به چین و مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

حسن وحدتیان فر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در تبریز، با اشاره به اینکه اتحادیه زنبورداران استان که در سال 1373 تشکیل شد اظهار کرد: در همان شروع راکد مانده و در نهایت سال 1383 احیا شد و اینک دارای 17 شرکت تعاونی زنبورداری شهرستانی و تعداد 11000 نفر شاغل در این عرصه است.

وی ضمن اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون 200 هزار کلونی زنبور عسل در استان اضافه کرد: هدف اتحادیه در وهله اول تثبیت اشتغال فعالین این عرصه و در صورت امکان توسعه این صنعت است.

وحدتیان فر گفت: علی رغم اینکه بر اساس ماده 5 اساسنامه اتحادیه باید فعالیت در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش عسل و فرآورده های آن در اولویت باشد و بنا داریم با جدیت این امر را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: هم اینک حدود 8 کارگاه و کارخانه بسته بندی عسل و کارگاه های موم آج کنی در استان فعالیت دارند و اخیراً محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران استان همچنین از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم عسل استان توسط این اتحادیه در رویداد تبریز 2018 اطلاع داد.

وحدتیان فر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای صنوف مختلف از جمله زنبورداران گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی پشتیبانی بسیار خوبی از برگزاری دوره های آموزشی دارد و با حضور مهندس غفاری در مدیریت این سازمان شاهد افزایش تعامل اتحادیه و سازمان تعاون روستایی هستیم و امید داریم با عملیاتی شدن این آموزش ها در زنبورستان های استان شاهد افزایش کمیت و کیفیت این محصول باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 611

به "صادرات محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به چین و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصول زنبورستان های آذربایجان شرقی به چین و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید