فعالیت های نظامی غیرمعمولی در کره شمالی دیده نمی شود

به گزارش سافاری رو، حدس ها درباره شرایط سلامت رهبری کره شمالی در پی عمل جراحی قلب زیاد است اما با وجود غیب وی از صحنه سیاست، هیچ فعالیت نظامی غیرمعمولی در این کشور وجود ندارد و اطلاعات آمریکا هیچ نشانه ای غیر معمول در این فرایند نمی بیند که باعث شگفتی باشد.

فعالیت های نظامی غیرمعمولی در کره شمالی دیده نمی شود

به گزارش خبرنگاران، به نوشته مجله نیوزویک، یکی از مقام های ارشد پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروهای نظامی منطقه در غرب پاسیفیک و آسیا شامل آنهایی که شرکای ما هستند، آماده باش معمول تاریخی خود را دارند. اما ما هیچ نشانه ای را رصد نکرده و یا اطلاعات بیشتر درباره ارزیابی های جامع درباره شرایط رهبری کره شمالی یا سلامت وی در دست نداریم. ما به رصد خود ادامه می دهیم.

این مقام مسئول دفاعی آمریکا ادامه داد: با وجود رویت قطاری در منطقه ای دور افتاده در کره شمالی و غیبت کیم جونگ اون، رهبری این کشور در دو رویداد مهم، معتبر بودن گزارشی که پایگاه خبری KJU درباره شرایط وخیم سلامت یا حتی مرگ احتمالی او منتشر کرده، قابل سنجش نیست. از آنجا که موجودیت کیم جونگ اون در کره شمالی بسیار با ارزش است، مرگ او می تواند باعث بی نظمی هایی در این کشور شود، به همین دلیل است که شاید دولت پیونگ یانگ اعلام زمان مرگ وی را با هدف برقراری امنیت در سراسر کشور به تعویق انداخته است.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا نیز گفت، پنتاگون اطلاعی درباره کیم جونگ اون ندارد که بخواهد آن را به اشتراک بگذارد اما آمادگی لازم دفاعی خود را حفظ می کند و شرایط دفاعی مشترک را برای حفاظت از کره جنوبی در برابر هرگونه تهدید یا دشمنی تقویت می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1084

به "فعالیت های نظامی غیرمعمولی در کره شمالی دیده نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های نظامی غیرمعمولی در کره شمالی دیده نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید