لاوروف: روسیه آماده گفت وگوی برابر با شورای اروپاست

به گزارش سافاری رو، وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا، بار دیگر آمادگی مسکو برای گفت وگوی برابر و همراه با احترام متقابل با مقامات اروپایی را مورد تأیید قرار داد.

لاوروف: روسیه آماده گفت وگوی برابر با شورای اروپاست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای گفتگوی برابر با شورای اروپا خبر داده و محاصره آب شبه جزیره کریمه توسط دولت اوکراین را جنایت بشری نامید.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در ملاقات با هندریک دامس رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا که به مسکو سفر نموده بود، آمادگی طرف روسی برای مذاکرات برابر و همراه با احترام متقابل بین دو طرف را مورد تأیید قرار داد و یادآور شد که مقامات مسکو نگران شرایط شورای اروپا، به خصوص تشدید اختلافات در مجمع پارلمانی آن هستند . وی مواضع روسیه در این رابطه را تشریح کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: ما مشکل محاصره آب منطقه کریمه توسط دولت اوکراین را یک جنایت بشری و تنبیه جمعی مردم ساکن این شبه جزیره ارزیابی نموده و این اقدام را محکوم می کنیم. و تأکید داریم که باید اقدامات لازم برای تأمین حقوق اقلیت های ملی در اوکراین، از جمله امکان آموزش به زبان مادری و ملی و آزادی برای دست یابی به اطلاعات و دیگر مسائل انسانی در این کشور انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1706

به "لاوروف: روسیه آماده گفت وگوی برابر با شورای اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه آماده گفت وگوی برابر با شورای اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید