مبنای معین اعتبار دفترچه های بیمه چیست؟

به گزارش سافاری رو، قائم مقام سازمان تامین اجتماعی نحوه مشخص مدت اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشریح کرد.

مبنای معین اعتبار دفترچه های بیمه چیست؟

به گزارش خبرنگاران، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان دانستنی های تامین اجتماعی منتشر می نماید و به مرور بعضی قوانین تامین اجتماعی می پردازد.

وی درباره مبنای معین مدت اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران گفت: ابهاماتی درباره نحوه استحقاق اعتبار دفترچه های درمانی وجود دارد؛ اما آن گروهی که بیمه شده توافقی و قراردادی هستند به میزان پرداختی که دارند روی دفترچه هایشان اعتبار می خورد. به عنوان مثال بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد اگر حق بیمهشان را سه ماهه، شش ماهه و یک ساله بپردازند، برای هر کدام یک مدل تامین اعتبار می گردد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در بیمه اجباری این محدودیت ها وجود ندارد و بر اساس میزان سابقه فرد، تامین اعتبار می کنیم اظهار کرد: برای بازنشستگان که سنشان بالاست و امکان دارد برای تامین اعتبار دفترچه مشکل داشته باشند، بازه های زمانی طولانی تر و حتی تا انتها برگه های دفترچه در نظر می گیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 722

به "مبنای معین اعتبار دفترچه های بیمه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای معین اعتبار دفترچه های بیمه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید