مشاور پیشین کمپین ترامپ به 14 روز زندان محکوم شد

به گزارش سافاری رو، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به خاطر دروغ گفتن به اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در جریان تحقیق پیرامون دخالت های روسیه در انتخابات سال 2016 از سوی دادگاه به 14 روز حبس محکوم شد.

مشاور پیشین کمپین ترامپ به 14 روز زندان محکوم شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، جورج پاپادوپولوس، مشاور پیشین کازرار انتخاباتی دونالد ترامپ اکتبر سال 2017 پذیرفت که در خصوص هماهنگی اعضای کارزار ترامپ با روسیه پیش از انتخابات سال 2016 به اف بی آی دروغ گفته است.

رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا که مسئولیت پرونده دخالت روسیه در انتخابات را بر عهده دارد، گفته است که پاپادوپولوس با دروغ هایش سعی داشته از اهمیت نقش خود به عنوان شاهد این ماجرا و همچنین میزان آگاهی دیگر اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ از این ارتباط ها بکاهد.

طبق آن چه در اطلاعیه دادگاه آمده از جمله افراد روسی که جورج پاپادوپولوس با آن ها ارتباط داشته، جوزف میفسود، استاد دانشگاه روس در لندن است که به پاپادوپولوس گفته بود، روسیه مدارکی علیه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ دارد که شامل هزاران ایمیل می گردد.

سال 2016 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رایانه های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و همچنین رایانه های حزب دموکرات هک شد و هزاران ایمیل و اسناد مندرج در این رایانه ها ابتدا در وب سایتی موسوم به دی.سی لیکس و پس از مدتی در ویکی لیکس منتشر شد.

وزارت دادگستری آمریکا اواخر تیرماه رسما 12 افسر اطلاعاتی روسیه را به دست داشتن در این حمله سایبری متهم و علیه آنها اعلام جرم کرد.

با این حال دونالد ترامپ که همواره ارتباط کارزارش با روسیه را رد نموده است، اخیرا گفته بود که ایمیل های هیلاری کلینتون توسط چین هک گردیده بود.

دادستان های پرونده جورج پاپادوپولوس با اظهار این که او با آن ها همکاری ننموده و دروغ هایش نیز تحقیقاتشان را با مانع روبرو نموده، خواستار آن گردیده بودند که وی به شش ماه زندان محکوم گردد.

با این حال دادگاه، مشاور کارزار انتخاباتی ترامپ را به 14 روز حبس، یک سال آزادی مشروط و 200 ساعت کار خدماتی محکوم کرد. پاپادوپولوس همچنین به پرداخت 9 هزار و 500 دلار جریمه محکوم گردیده است.

پیش از اعلام حکم، پاپادوپولوس با خواندن متنی بیان کرد که اشتباه نموده و از این کارش شرمسار و پیشمان است.

وی گفت: مردم مسخره ام می نمایند و من به شدت افسرده ام. این تحقیقات پیامد جهانی داشت و آنچه اهمیت دارد حقیقت است. من آماده ام تا حکمم را بپذیرم.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، پاپادوپولوس پذیرفته است که در دیدارش با روس ها در خصوص امکان دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز صحبت نموده است.

روسیه همواره اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 37

به "مشاور پیشین کمپین ترامپ به 14 روز زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور پیشین کمپین ترامپ به 14 روز زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید