مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

به گزارش سافاری رو، ما در این لیست قرار نیست که تنها به معرفی غذاهای سنتی کشور آذربایجان بپردازیم بلکه، معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای آذربایجانی را هم به شما معرفی خواهیم کرد. این دسر در واقع یکی از پای های شیرینی هستند که داخل آن ها را بادام، فندق، گردو و مخلوطی از شکر و عسل پر کرده اند.

مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

شیشلیک این روزها دارد به غذایی بدون مرز و ملیت در دنیا تبدیل می شود و دیگر می توان آن را به نقطه ای خاص اطلاق کرد. با این حال، بهترین شیشلیکی که در تمامی دوران های زندگیتان می توانید بخورید؛ شیشلیکی است که در زمره غذاهای سنتی کشور آذربایجان قرار می گیرد. در کشور آذربایجان چندین نوع مختلف شیشلیک وجود دارد که از انواع مختلف گوشت چرخ کرده و یا حتی گوشت خرد شده گاو، مرغ، ماهی و سبزیجاتی مثل فلفل، پیاز، قارچ و گوجه فرنگی پخته می شوند. این انواع گوشت و مخلفات آن را به سیخ می زنند و روی آتش به صورت مستقیم کباب می نمایند. در کنار شیشلیک، نان فطیر هم عرضه می شود که طعم بسیار خوشمزه ای دارد.

دوشبارا از جمله غذاهای سنتی کشور آذربایجان است که طعم و مزه ای بسیار خوشمزه دارد. این غذا را با خمیرهایی پر از گوشت چرخ کرده و ادویه تهیه می نمایند. البته گفتنی است که در کشورهای مختلف دنیا، انواع مختلفی از دوشبارا را می پزند و ممکن است شما در سفرهایتان به دیگر مناطق دنیا و شکم گردی هایتان این غذا را با اسامی دیگری ببینید. معمولا دوشبارا را در آب گوشت می پزند.

منبع مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1973

به "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید