موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020

به گزارش سافاری رو، در پی نامه نگاری دولت انگلیس با بروکسل، اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020 موافقت کرد.

موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا روز دوشنبه خاطرنشان کرد، اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن) موافقت نموده است.

این اقدام پس از آن انجام می گیرد که کوشش بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) مغلوب شد و مجلس او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای برگزیت را تمدید کند.

تاسک در حساب توئیتری خود نوشت، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا با پذیرش درخواست انگلیس برای تمدید انعطاف پذیر خروج از اتحادیه اروپا تا 31 ژانویه 2020 موافقت نموده است. این تصمیم قرار است پس از طی روند نگارش، به شکل رسمی درآید.

عبارت تمدید انعطاف پذیر به این معنا است که اگر قانون گذاران انگلیسی توانستند پس از آنالیز کامل توافق صورت گرفته بین دولت جانسون و اتحادیه اروپا، آن را پیش از 31 ژانویه در مجلس به تصویب برسانند، اجرای برگزیت می تواند از 1 دسامبر (10 آذر) یا 1 ژانویه (11 دی) نیز شروع گردد.

این تصمیم بروکسل در حالی گرفته شد که پس از مخالفت مجلس با طرح دولت انگلیس برای خروج بی قید و شرط این کشور از اتحادیه اروپا، جانسون خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. متعاقباً مایکل برنیر مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت گفت، به نظر می رسد تا زمانی که تکلیف برگزاری انتخابات همگانی در انگلیس تعیین نگردد، بروکسل تصمیمی درخصوص موافقت با تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 596

به "موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید