نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به مالزی از سال 1966

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا در حالی امروز شنبه وارد مالزی می گردد که این نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به این کشور اسلامی از سال 1966 میلادی به شمار می رود.

نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به مالزی از سال 1966

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به کوالالامپور در شرایطی است که دولت مالزی از سوی محافل غربی به سوء استفاده از قدرت متهم شده و ناپدید شدن اسرار آمیز هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی فشار زیادی را مقام های این کشور وارد نموده است.

بر اساس این گزارش، اوباما پس از سفر به ژاپن و کره جنوبی امروز به مالزی سفر خواهد نمود. اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا است که پس از لیندون جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1966 میلادی به این کشور سفر می نماید. اوباما میخواهد در این سفر در مورد افزایش تنش های منطقه ای در روابط چین با سایر کشورها و امضای قرارداد تجارت آزاد با کشورهای آسیایی رایزنی و تبادل نظر کند.

مالزی در حالی که به دنبال روابط نزدیکتر با آمریکا است شریک تجاری مهم و بزرگی نیز برای چین به شمار می رود و در برابر رویکرد اوباما برای امضای قرارداد تجارت آزاد موسوم به ترانس پاسیفیک ایستادگی نموده است.

اوباما میخواهد در این سفر نگرانی های نخست وزیر مالزی نسبت به قرارداد تجارت آزاد را کاهش دهد. انور ابراهیم رهبر مخالف مالزی دولت این کشور را فاسد و رژیمی اقتدارگرا توصیف و ارزیابی نموده است. انور ابراهیم در این باره تاکید نمود: این یک فرصت مهم است تا اوباما برای برقراری آزادی و دموکراسی در مالزی کوشش کند.

دولت مالزی از سوی محافل غربی به سرکوب مخالفان و محدود کردن آزادی بیان متهم شده است. گرچه اوباما در این سفر با انور ابراهیم دیدار نخواهد نمود ولی میخواهد فردا یکشنبه با رهبران گروه های مخالف دولت تبادل نظر و ملاقات نماید.

اوباما در مصاحبه با یک روزنامه چاپ مالزی ضمن اشاره به اختلافات مرزی مالزی با چین در دریای جنوبی چین تاکید نمود: آمریکا به همکاری امنیتی با مالزی ادامه خواهد داد و بر آزادی کشتیرانی در آبراه های منطقه تاکید می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 515

به "نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به مالزی از سال 1966" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به مالزی از سال 1966"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید