نگهداری اسناد رویداد ملی شدن صنعت نفت در مرکز اسناد آستان قدس

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، کاظم جهانگیری اظهارکرد: طرح ملی شدن نفت با نام سعادت ملت ایران در روز 29 اسفند 1329 خورشیدی توسط مجلس سنا به تصویب رسید که پیرامون این مطلب اسنادی ارزشمند در محل مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می گردد.

نگهداری اسناد رویداد ملی شدن صنعت نفت در مرکز اسناد آستان قدس

وی پیغام دکتر مصدق به دانشجویان ایرانی مقیم خارج درباره ملی شدن صنعت نفت، تلگراف و نامه های افراد مختلف داخلی و خارجی به دکتر مصدق، بیانیه های مختلف در حمایت از ملی شدن صنعت نفت، تقاضاهای مردم و مسئولین و احزاب در راستای ملی شدن نفت و تلگراف علما به یکدیگر از جمله سید ابوالقاسم کاشانی به علمای یزد با محتوای ملی شدن نفت را از مهم ترین موضوعات این اسناد بیان کرد.

جهانگیری، درخواست روزنامه ها و نشریات از علما در راستای حمایت از ملی شدن نفت، مخالفت های افراد مختلف با ملی شدن صنعت نفت در قالب نامه و بیانیه اعتراض به دکتر مصدق، پیغام دانشگاهیان دانشگاه مشهد به مناسبت سالروز قیام سی تیر با حمایت از دکتر مصدق و نهضت ملی شدن نفت و برگزاری جشن های مختلف به مناسبت ملی شدن صنعت نفت را از دیگر موضوعات این اسناد نام برد.

وی بیانیه احزاب در تاریخ 1326 خورشیدی در اعتراض به واگذاری امتیازات نفتی به انگلستان و رقابت شوروی و انگلیس در دریافت امتیاز و نیز لزوم ملی شدن نفت را یکی از قدیمی ترین اسناد موجود دراین باره بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 242

به "نگهداری اسناد رویداد ملی شدن صنعت نفت در مرکز اسناد آستان قدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری اسناد رویداد ملی شدن صنعت نفت در مرکز اسناد آستان قدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید