نیروهای امنیتی روسیه یک تروریست را قبل ازعملیات در مسکو از پای درآوردند

به گزارش سافاری رو، سرویس امنیت فدرال روسیه از کشته شدن یک شهروند اهل کشورهای آسیای میانه که قصد حملات تروریستی در پایتخت این کشور را داشت، اطلاع داد.

نیروهای امنیتی روسیه یک تروریست را قبل ازعملیات در مسکو از پای درآوردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های روسی روز سه شنبه از کشته شدن یک شهروند اهل کشورهای آسیای میانه که قصد انجام عملیات تروریستی در پایتخت این کشور را داشت، خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس به نقل از سرویس امنیت فدرال روسیه، این فرد 27 ساله اهل یکی از کشورهای آسیای میانه که قصد داشت در مسکو، پایتخت این کشور عملیات تروریستی انجام دهد به محض مواجهه با نیروهای امنیتی به سوی آن ها شلیک کرد. این حادثه در شهر کیمیک نزدیک مسکو رخ داد و این فرد با شلیک نیروهای امنیتی روسیه کشته شد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام نموده که نیروهای این سازمان با هماهنگی پرسنل وزارت کشور توانستند یک تروریست را شناسایی و وی را خنثی نمایند.

این فرد قصد داشت به تجمعاتی در مسکو حمله کند. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام نموده که این فرد مجهز به یک قبضه سلاح کلاشینکف، سه خشاب پر و سه قبضه نارنجک ساخت روسیه بود. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام نموده که این فرد منزلی را در مسکو اجاره نموده بود.

ماموران امنیتی روسیه چندی قبل نیز یک حمله تروریستی را در شهر کاباروئسک خنثی و یک نفر را دستگیر کردند. مقام های مسکو پیش از این هم از عملیات علیه حامیان داعش در دیگر مناطق خبر داده بودند. سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر نیز از یک عملیات ویژه علیه اعضای داعش در شهر تیومن سیبری و مرگ 2 داعشی خبر داده بودند.

حضور سازمان های تروریستی در جنوب روسیه به خصوص جمهوری داغستان از سال ها پیش موجب نگرانی مقامات روس بوده است. گروهک داعش در اردیبهشت ماه سال 95 در یک حمله مسلحانه موجب کشته شدن سه و مجروحیت 23 تن شد، و مسئولیت آن را بر عهده گرفت و این برای اولین بار بود که داعش رسما از حضور خود در داغستان پرده بر می داشت. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1263

به "نیروهای امنیتی روسیه یک تروریست را قبل ازعملیات در مسکو از پای درآوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای امنیتی روسیه یک تروریست را قبل ازعملیات در مسکو از پای درآوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید