نیروهای گارد ملی آمریکا در واشنگتن به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش سافاری رو، در ادامه سیاست های دولت دونالد ترامپ برای مقابله با و سرکوب معترضان آمریکایی، صدها نیروی گارد ملی ا ین کشور در پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

نیروهای گارد ملی آمریکا در واشنگتن به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی تشدید اعتراضات علیه خشونت و تبعیض نژادی در آمریکا، حدود 400 نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، نیرو های گارد ملی آمریکا بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه) بعد از آن در پایتخت به حالت آماده باش درآمدند که معترضان آمریکایی در اقدامی کوشش کردند که مجسمه اندرو جکسون هفتمین رئیس جمهور آمریکا در نزدیکی کاخ سفید را بعنوان بخشی از کوشش ها برای از بین بردن نماد های برده داری سرنگون نمایند.

کرگ کلپر سخنگوی گارد ملی واشنگتن دی سی در این خصوص گفت: گارد ملی منطقه کلمبیا به منظور پشتیبانی از نهاد های امنیتی و اجرای قانون در محافظت از بنا های تاریخی و دیگر زیرساخت ها، نیرو های غیرمسلح خود را اعزام نموده است.

طبق گزارش راشاتودی، این 400 نیروی گارد ملی آمریکا هنوز در خیابان ها مستقر نشده اند و در پایگاه گارد ملی در پایتخت حضور دارند، اما سخنگوی این نهاد نظامی اعلام نموده است در صورت احتیاج، برای یاری به پلیس پارک واشنگتن دی سی در خیابان های پایتخت مستقر خواهند شد.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که نیرو های گارد ملی آمریکا همچنین روز گذشته در ایالت ویسکانسین آمریکا برای مقابله با معترضان به حالت آماده باش درآمدند.

بعد از به قتل رسیدن جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در تاریخ پنجم خرداد ماه، موجی از اعتراضات به خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا از این شهر شروع شد و به دیگر شهر های این کشور و حتی کشور های دیگر دنیا نیز گسترش یافت.

در ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا، معترضان به تدریج اقدام به از بین بردن نماد های برده داری کردند و دونالد ترامپ که معترضان را اوباش و عقب مانده توصیف نموده بود، در روز های اخیر آن ها را تهدید نموده است که در صورت از بین بردن مجسمه هایی که نماد برده داری هستند، با محکومیت تا 10 سال حبس روبرو خواهند بود.

از طرف دیگر، ترامپ روز سه شنبه هفته جاری از کنگره آمریکا درخواست کرد که برای مقابله با معترضان وارد عمل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1205

به "نیروهای گارد ملی آمریکا در واشنگتن به حالت آماده باش درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای گارد ملی آمریکا در واشنگتن به حالت آماده باش درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید