همسر دیپلمات آمریکایی باید برای اجرای عدالت به انگلیس بازگردد

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام نمود که دولت این کشور همچنان بر این باور است که آن ساکولاس همسر دیپلمات آمریکایی که عامل یک سانحه رانندگی مرگبار در انگلیس بود، باید برای محاکمه و اجرای عدالت به این کشور بازگردد.

همسر دیپلمات آمریکایی باید برای اجرای عدالت به انگلیس بازگردد

این در حالی است که آن ساکولاس که دولت آمریکا از استرداد وی خودداری نموده و مدعی است که او از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، از سوی پلیس اینترپل تحت پیگرد قرار گرفته است.

سخنگوی جانسون با تکرار موضع دولت انگلیس در قبال این موضوع گفت که تصمیم برای عدم استرداد این شهروند آمریکایی ممانعت از اجرای عدالت است.

وی در ادامه اضافه کرد: او [آن ساکولاس] باید به انگلیس بازگردد و ما برای آمریکا این مسئله را روشن نموده ایم از جمله نخست وزیر برای رئیس جمهور (دونالد) ترامپ.

لازم به ذکر است که در اواسط دسامبر سال گذشته (2019) دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس از این همسر دیپلمات آمریکایی که در پی یک تصادف رانندگی و مرگ یک نوجوان انگلیسی از انگلیس گریخته بود، خواست تا با انجام کار درست به انگلیس بازگردد.

گزارشها حاکی از آن است که در ماه آگوست 2019 هری دان 19 ساله سوار بر یک موتورسیکلت در حوالی پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در شهر نورث امپتون شایر با خودروی آن ساکولاس همسر دیپلمات آمریکایی برخورد کرد که در این سانحه، هری دان جان باخت.

آن ساکولاس مدت کوتاهی پس از این سانحه رانندگی خاک انگلیس را ترک کرد که این مسئله باعث بروز نزاع دیپلماتیک میان لندن و واشنگتن بر سر لزوم بازگشت ساکولاس به انگلیس و انجام بازپرسی ها از او شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1115

به "همسر دیپلمات آمریکایی باید برای اجرای عدالت به انگلیس بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسر دیپلمات آمریکایی باید برای اجرای عدالت به انگلیس بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید