پاکستان دیپلمات های افغانستان و هند را احضار کرد

به گزارش سافاری رو، پس از آنکه چهار سرباز پاکستانی و یک غیرنظامی زن در جریان تیراندازی های مرزی جداگانه در مرز پاکستان با هند و همچنین افغانستان کشته شدند، دولت اسلام آباد دیپلمات های کابل و دهلی نو را احضار کرد.

پاکستان دیپلمات های افغانستان و هند را احضار کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تیراندازی ها هم در طرف مرز پاکستان با افغانستان و هم در مرز با هند اتفاق افتاده است. این تیراندازی ها در زمانی به وقوع پیوست که تنش ها بین پاکستان و هند در بالاترین حد خود واقع شده است و مذاکرات بین آمریکا و طالبان شکست خورده است.

وزارت امور خارجه پاکستان یکی از دیپلمات های افغانستان را بابت تیراندازی انجام شده از سوی شبه نظامیان در افغانستان احضار کرد؛ در نخستین تیراندازی که روز آدینه رخ داد، یک سرباز پاکستانی در پست مرزی کشته شد. در دومین تیراندازی هم نیروهای پاکستانی حین حصارکشی بخشی از مرز، مورد حمله شبه نظامیان قرار گرفتند و سه سرباز کشته شدند. دو تیراندازی در ایالت خیبر پختون خوا در شمال غرب پاکستان رخ داد.

پاکستان در دیدار با دیپلمات افغانستانی تایید کرد که دولت کابل مسئول امنیت مرزی سمت خود است.

دولت اسلام آباد همچنین یکی از دیپلمات های هند را روز شنبه و پس از آن احضار کرد که گفت نیروهای این کشور در سراسر خط کنترل در کشمیر تیراندازی نموده و یک زن 40 ساله را به ضرب گلوله کشتند.

تنش بین هند و پاکستان از پنجم اوت امسال میلادی و زمانی شدت گرفت که دهلی نو نیروهای خود را در کشمیر پیاده کرد تا با ناآرامی های به وجود آمده در این منطقه بابت لغو وضعیت ویژه کشمیر مقابله نمایند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای تاکید نمود، دولت دهلی نو به عمد مناطق غیرنظامی را هدف قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 475

به "پاکستان دیپلمات های افغانستان و هند را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان دیپلمات های افغانستان و هند را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید