پنجمین مجمع شهرداران آسیایی افتتاح شد

به گزارش سافاری رو، پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور جمعی از شهرداران شهرهای آسیایی و با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب آور و زیست پذیر افتتاح شد.

پنجمین مجمع شهرداران آسیایی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این مراسم، گشتاسب مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی ضمن تقدیر از شهردار غازی آنتپ و مهمان نوازی مردم این شهر گفت: این مجمع کوشش کرد تا محملی را برای انتقال تجربیات شهرهای آسیایی فراهم کند. در واقع هدف از تاسیس این مجمع ایجاد شبکه ارتباطی میان شهرهای آسیایی بود و در عمل نیز این شهرها برای حل مسائل با هم حرکت کردند.

وی ادامه داد: مجمع شهرداران آسیایی در آینده نیز به فعالیت های خود ادامه می دهد و کاربردی تر نیز خواهد شد.

مظفری با تاکید بر این که شهرهای آسیایی می توانند تاب آور، زیست پذیر و هوشمند باشند، توضیح داد: در این چارچوب باید روابط خود را با نهادها و سازمان ها در بعد منطقه ای و دنیای گسترش دهیم.

در ادامه این برنامه، فنگ یویینگ، معاون شهردار هایکو که ریاست چهارمین دوره از مجمع را بر عهده داشت، به نمایندگی از شهردار با اشاره به ویژگی های بارز این شهر گفت: هایکو از نظر سازمان های دنیای اولین شهر سالم چین و دومین شهر آبی دنیا است. این شهر با 139 شهر در دنیا امکان ارتباط دارد و سال گذشته 22 میلیون نفر با سیستم حمل و نقل آن جا به جا شدند.

وی گفت: شهردار هایکو در دوره ای که ریاست مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده داشت کوشش کرد تا نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت ارتباط میان این شهرها ایفا نماید.

به گزارش شهرنوشت، در این برنامه همچنین سیامک مقدم، نماینده اسکان بشر سازمان ملل متحد که به نمایندگی از رئیس این سازمان در افتتاحیه حضور داشت، به تجربه شهردار بودن رئیس این سازمان اشاره و به از نقل وی مطرح کرد: هنگامی که شهردار بودم کلیه مسائلی که یک شهر می تواند داشته باشد را تجربه کردم و بر این اساس به اشتراک تجربه در این حوزه ایمان دارم.

وی با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی فرصتی استثنایی است، توضیح داد: شعار این دوره از مجمع ایجاد شهرهای هوشمند، تاب آور و زیست پذیر در آسیا است.

مقدم ادامه داد: برای ایجاد این وضعیت، شهرها باید مقابله با تغییر اقلیم، ساخت و سازهای غیرمجاز و بحران های انسانی را در اولویت قرار دهند. واقعیت این است که پیشرفت ها را باید تداوم پذیر کنیم و نباید این موضوعات در حد یک حرف باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا شهرهای تداوم پذیر را به نسل های آینده منتقل کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم مدیریت محلی را تقویت کنیم، باید رابطه شهرها به عنوان دولت های محلی را در سطح منطقه گسترش دهیم.

مقدم اضافه کرد: این مجمع یاری می نماید تا شهرهای سالم تری داشته باشیم.

فاطمه شاهین، شهردار غازی آنتپ به عنوان آخرین سخنران این جلسه، مطرح کرد: امروز در یکی از مهم ترین مراکز راه ابریشم گرد هم آمده ایم و امیدوارم با همگرایی بتوانیم میراث آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه قرن 21 قرن آسیا خواهد بود، توضیح داد: تا زمانی که در آسیا با هم متحد باشیم، دنیایی را خواهیم ساخت که شاهد فقر در آن نباشیم.

شاهین با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم دولت های مرکزی مسائل ما را حل نمایند، گفت: در عصر علم و فناوری هستیم و ملتی که این ها را در اختیار داشته باشد تمدن ساز خواهد بود.

وی تاکید نمود: باید با تکیه بر افکار و اندیشه های متفکران بزرگی مانند مولانا و به وسیله انسجام و همگرایی بار دیگر شهرهای آسیایی را از نو بسازیم. اسیا یک ارزش است که هر روز به اوج می رسد، در مقابل اروپایی که هر روز پیرتر می گردد.

شاهین با تاکید بر ضرورت احیای راه ابریشم و ارتباط مستحکم شهرهای مربوط به آن گفت: احتیاج به ساختن دنیا زیباتر داریم و در این راستا شهرداران از ابتدا باید رعایت اصول دموکراسی را سرلوحه خود قرار دهند.

در این بخش مجموعه ای از اقدامات شهرداری غازی آنتپ در سال های اخیر در رابطه با احیای فضای تاریخی و ایجاد زیرساخت های مترو از سوی شهردار این شهر تشریح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 171

به "پنجمین مجمع شهرداران آسیایی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین مجمع شهرداران آسیایی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید