پیغام توئیتری پمپئو علیه ونزوئلا

به گزارش سافاری رو، ایرنا نوشت: مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا به دنبال ادامه سیاست های ضد کاراکاس علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، پیغام توئیتری منتشر کرد.

پیغام توئیتری پمپئو علیه ونزوئلا

وزیرخارجه آمریکا در سه توئیت پیاپی علیه رئیس جمهوری ونزوئلا نوشت: نبود برق و لطمه دیدن مخرب ونزوئلایی ها به خاطر آمریکا نیست، نه به خاطر کلمبیا، نه به خاطر برزیل، اروپا و نه هیچ جای دیگری.

پمپئو در پیغام ضد ریاست جمهوری ونزوئلا ادامه داد: کمبود برق و گرسنگی (در ونزوئلا) نتیجه رژیم بی کفایت مادورو است.

وزیرخارجه آمریکا در ادامه این پیغام توئیتری خود اضافه کرد: سیاست های مادورو چیزی غیر از تاریکی به همراه نداشته است.

پمپئو در حساب توئیتری خود نوشت: نه غذا، نه دارو و اکنون هم نه برق و بعد هم نه مادورو.

مایک پمپئو در حالی اقدام به انتشار سه پیغام توئیتری علیه رئیس جمهوری ونزوئلا کرد که وی روز دوشنبه گذشته بازگشت مهره اصلی مخالف با دولت قانونی ونزوئلا به کشورش را تبریک گفت و اتحاد جامعه دنیای را برای آنچه که او بازگرداندن دمکراسی نامید، خواهان شد.

پمپئو عصر دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی، بازگشت خوان گوایدو که او را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا نامیده است، تبریک گفت.

وزیرخارجه آمریکا دراین باره گفته بود: آمریکا از مردم ونزوئلا برای اقداماتی که برای انتقال دمکراتیک و صلح آمیز قدرت انجام می دهند، قدردانی می نماید. آمریکا و کشورهای دوستدار آزادی در سراسر دنیا با گوایدو، مجمع ملی و تمام نیروهای دمکراتیک در کوشش هستند تا انتخابات آزاد و عادلانه را برگزار نمایند که دمکراسی را به ونزوئلا باز می گرداند.

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی که ارتش به طور کامل وفاداری خود را به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا نشان داده است، برای فضاسازی تبلیغاتی اظهار کرد: ما همچنین از پرسنل نظامی و امنیتی ونزوئلا برای به رسمیت شناختن رئیس جمهوری موقت خوان گوایدو استقبال می کنیم.

پمپئو مدعی شده است، جامعه بین المللی باید برای سرانجام دادن به آنچه که او رژیم وحشیانه مادورو توصیف نموده است و بازگرداندن صلح آمیز دمکراسی در ونزوئلا متحد گردد.

گوایدو که در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد، مورد حمایت واشنگتن است و کاخ سفید می کوشد با پر رنگ کردن اقدامات و تکاپوهای وی، هزینه برخورد دولت یا عناصر حکومت مادورو با وی را افزایش دهند.

او حدود 10 روز پیش بر خلاف ممنوعیت خروج از کشور که توسط دیوان عالی قضایی ونزوئلا صادر شده بود، به کلمبیا رفت و در آنجا با مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 236

به "پیغام توئیتری پمپئو علیه ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام توئیتری پمپئو علیه ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید