کرونا در 3 استان کشور به شرایط هشدار رسید ، خوزستان همچنان قرمز

به گزارش سافاری رو، بیشتر شهرهای استان لرستان در شرایط قرمز و زرد قرار دارند و شرایط سفید وجود ندارد.

کرونا در 3 استان کشور به شرایط هشدار رسید ، خوزستان همچنان قرمز

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، این روزها تعداد مبتلایان آذربایجان شرقی به ویروس کرونا در آستانه رسیدن به 7000 نفر است و این استان را در کنار لرستان و سیستان و بلوچستان در شرایط هشدار قرار داد و خوزستان نیز همچنان در صدر افزایش ابتلا و در شرایط قرمز قرار گرفته است.

رسیدن تعداد مبتلایان به هفت هزار نفر، زنگ خطری برای استان است چراکه بر اساس میزان جمعیت، ابتلا به ازای هر 10 هزار جمعیت به عدد قابل توجه نزدیک به 40 نفر رسیده و امکان ابتلای تصاعدی در صورت عدم مراعات افزایش یافته است.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز در خصوص افزایش شمار مبتلایان کرونا و قرار دریافت این استان در شرایط هشدار گفت: هر روز ما نمونه گیری می کنیم که با افزایش آزمایشگاه های تشخیص کرونا، کشف مبتلایان هم بیشتر شده است. دیروز و امروز 277 نفر مبتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است. در این آزمایشات دو روز گذشته، بیش از 30 درصد افرادی که از آنها نمونه گیری انجام شده، نتیجه کرونا مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از سوی مردم و استفاده نادرست از ماسک گفت: در سطح شهر مشاهده می کنیم که استفاده از ماسک یا صورت نمی گیرد یا در صورت استفاده، غلط استفاده می گردد چراکه موقع صحبت کردن ماسک را پایین می کشیم در حالی که این اقدام، در صورت آلوده بودن دست به ابتلای به کرونا منجر می گردد.

سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز در رابطه با شرایط ویروس کرونا در لرستان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز تعداد مبتلایان استان دو برابر شده به طوری که در بعضی از شهرستان های استان 2.5 تا 2.6 برابر رشد پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اجرای طرح بیماریابی است که در استان شروع شده و باید گفت لرستان جزء استان هایی است که نسبت به میانگین کشوری تست های بیشتری انجام داده است.

خادمی بیان کرد: فرایند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان نوسانی است به طوری که در بعضی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می گردد که این نشان می دهد مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و بیشتر رعایت نمایند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان کاملاً در شرایط هشدار قرار گرفته است گفت: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت بیشتر شهرهای استان در شرایط قرمز و زرد قرار دارند و شرایط سفیدی نداریم.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان لرستان گفت: از هم وطنان درخواست داریم که به استان سفر ننمایند، ما به دنبال راه هایی برای کاهش فرایند مسافرت ها هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1123

به "کرونا در 3 استان کشور به شرایط هشدار رسید ، خوزستان همچنان قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در 3 استان کشور به شرایط هشدار رسید ، خوزستان همچنان قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید