کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند

به گزارش سافاری رو، یک فعال سیاسی با بیان اینکه کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند، گفت: اگر مجلس بتواند حلقه میانی مدیران و کارشناسان را وارد مناسبات قانون نویسی خود کند، حتماً بهترین قوانین را خواهد نوشت.

کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند

مجتبی ثابتی در مصاحبه با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تجلی گاه اراده عمومی خواند و اظهار کرد: این مجلس مدخل و آغاز میدان داری بخش زیادی از جوانان انقلابی خواهد بود.

وی اضافه نمود: در انتخابات مجلس یازدهم شاهد ورود نسل جدیدی از جوانان انقلابی به قوه مقننه هستیم که همگی سوابق روشن و درخشان دانشگاهی داشتند و بهره کامل از تخصص برده اند.

این فعال سیاسی ورود جوانان مؤمن و انقلابی به مجلس شورای اسلامی را یک توفیق و اتفاق مبارک عنوان نمود و گفت: متأسفانه در همه ادوار مجلس خلأ حضور نداشتن نیروهای متخصص و ایده پرداز دیده می شد و قوه مقننه بیش از اینکه از ساحت کارشناسی و دقت در قانون بهره داشته باشد، با کلی نگری روبرو بود به این مفهوم که ارتباط مجلس با نخبگان و کارشناسان و اقتصاددانان به حداقل می رسید.

ثابتی توضیح داد: مرکز پژوهش ها که بازو و رکن کارشناسی مجلس شورای اسلامی است هم نتوانست به صورت جدی شأن کارشناس خود را انجام دهد به این معنا که مجلس از این مرکز استمداد نمی طلبید و یا اگر هم مرکز پژوهش ها کار کارشناسی انجام می داد مجلس به آن بی توجه بود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید استفاده کامل، دقیق و مؤثر از همه شئون پژوهشی که یکی از آن ارکان هم مرکز پژوهش های مجلس است بهره می گرفت، گفت: کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال ما پژوهشگاه های زیادی در حوزه اقتصاد داریم، لذا کمیسیون برنامه وبودجه و کمیسیون اقتصاد باید مستمراً با این پژوهشگاه ها در مراوده باشند و این موضوع در تخصص های مختلف به کمیسیون های دیگر مجلس هم تسری دارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کمیسیون های مجلس باید به تمام پژوهشگاه های متصل شوند و برای حل مسائل به مرکز پژوهش های مجلس بسنده ننمایند، گفت: اگر مجلس بتواند حلقه میانی مدیران و کارشناسان را به صورت جدی وارد مناسبات قانون نویسی خود کند، حتماً بهترین قوانین را با کیفیت و کارایی مطلوب خواهد داشت.

ثابتی با اشاره به نقش کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در ایجاد اقتصاد سازنده و حل مسائل کشور گفت: اگر مجلس یازدهم هم مانند همه مجالس در ابتدا دچار لابی گری ها نشود و کمیسیون های تخصصی بر اساس افراد چینش شوند، از سوی دیگر دولت و صاحبان قدرت هم در مشخص راهبردها و انتصاب رؤسای کمیسیون ها دخالت نمایند با توجه به اینکه قاطبه منتخبان جوان و از جریان انقلابی هستند می توانیم به گشایش در این مجلس امیدوار باشیم.

وی گفت: مجلس یازدهم به هر میزان که وارد بازی های سیاسی نشود، نقش خود را خوب انجام خواهد داد و امیدواریم کمیسیون های تخصصی با هیئت های رئیسه متخصص و مطلوب انتخاب شوند تا در سایه کار کارشناسی خبرنگارانن مجلس خوبی داشته باشیم. در غیر این صورت قطعاً فرصت عظیمی که مردم ایران در اختیار منتخبان خود قرار داده اند از دست می رود.

انتهای پیغام/4034/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 985

به "کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون های مجلس باید با پژوهشگاه های عظیم ارتباط داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید