263 پروژه در سازمان محیط زیست مانده است

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، عیسی کلانتری در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: در دولت دوازدهم نسبت به ایجاد استراتژی حفظ محیط زیست اقدام شد و نگاه توسعه ای در دستور کار قرار گرفت و نسبت به عدم از بین رفتن اکولوژی طبیعی اقدام شد تا در خصوص نسل های بعدی برنامه ریزی داشته باشیم.

263 پروژه در سازمان محیط زیست مانده است

وی اظهار داشت: طی 14 سال پیش 263 پروژه با سرمایه گذاری 65 هزار میلیارد ریال در سازمان محیط زیست مانده است که به گفته رئیس جمهور باید این طرحها تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: 4محور فعالیت برای سازمان محیط زیست در نظر گفته شده که مدیریت پسماند، کاهش آلودگی کلان شهرها،ریزگردها و احیای تالاب ها از جمله این برنامه هاست.

کلانتری با بیان اینکه صدها پروژه در کشور به دلیل عدم مطالعه رها شده، اظهار داشت: ازجمله این پروژه ها به 100 میلیارد دلار اختصاص یافته برای ریزگردهای استان خوزستان می توان اشاره کرد که تا برنامه ای برای این طرح ارائه نشود بودجه تعلق نمی گیرد.

وی تصریح کرد: 80 درصد صنایع دنیا نزدیک به سواحل است، از ابتدای امسال باید پروژهای پتروشیمی به سمت مناطق ساحلی بروند و اگر دولت غافل شود چندین قدم عقب خواهد افتاد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این نکته که محیط زیست عاملی برای از بین رفتن محیط زیست شده اظهار داشت: رشد تکنولوژی باعث مشکلات زیست محیطی بسیاری در همه جای دنیا شده است.

کلانتری گفت: روزانه 300 میلیون بشکه نفت تولید و مصرف شده است.

وی یادآوری کرد: بارش کشور 80 میلیارد متر مکعب بوده که بر طبق آمار باید 40 درصد از میزان بارش استفاده شود نه 110 درصد که بالغ بر 90 میلیارد متر مکعب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ریشه مشکلات را در کمبود آب دانست و اظهار داشت : ما تنها می توانیم برای 50 میلیون نفر غذا تولید کنیم و برای 30 میلیون نفر از خارج غذا وارد می کنیم.

کلانتری گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر سازمان محیط زیست دارد در حالی که در گذشته به صورت سلیقه ای عمل می شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 112

به "263 پروژه در سازمان محیط زیست مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "263 پروژه در سازمان محیط زیست مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید