بارش پراکنده برف و باران در البرز، یخبندان در جاده های کوهستانی

به گزارش سافاری رو، منصور رحمانیان در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اطلاعیه آماده باش شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان در منطقه البرز مرکزی شاهد فعالیت سامانه پرفشار از عصر و شب امروز پنجشنبه دهم آبان ماه تا اوایل وقت روز شنبه خواهیم بود.

بارش پراکنده برف و باران در البرز، یخبندان در جاده های کوهستانی

وی با اشاره به رشد ابر و بارش پراکنده برف و باران به ویژه در ارتفاعات شمالی و جاده های کوهستانی استان، گفت: این وضعیت همراه با یخ زدگی و یخبندان سطح جاده ها خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بر ضرورت آماده باش نیروهای امدادی تأکید کرد و گفت: حفظ آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی لازم است.

رحمانیان بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و مکان های مرتفع و تپه ها تأکید کرد و گفت: همچنین لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانال ها، انهار و زیر پل ها و همچنین برطرف آب گرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری لازم است.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند و گفت: پرهیز از سفر به ویژه تردد از جاده ای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش سنگ لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 146

به "بارش پراکنده برف و باران در البرز، یخبندان در جاده های کوهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش پراکنده برف و باران در البرز، یخبندان در جاده های کوهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید