سهام آسیا با نگرانی درباره اقتصادهای در حال ظهور افت کرد

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با نگرانی از تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و ارزهای ناپایدار بازارهای در حال ظهور، سهام آسیایی برای سومین روز متوالی افت کرد.

سهام آسیا با نگرانی درباره اقتصادهای در حال ظهور افت کرد

گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی، بدون سهام ژاپن، 0.7 درصد افت کرد، درحالی که نیکی 225 ژاپن 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. این درحالیست که بازارهای آمریکا در روز دوشنبه به علت تعطیلات رسمی در این کشور، بسته خواهند بود و بخشی از حجم معاملات دنیا کاهش خواهد یافت.

نوریهیرو فوجیتو، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در شرکت اوراق میتسوبیشی یواف جی مورگان استنلی، می گوید: تقریبا قطعی به نظر می رسد که ترامپ بر 200 میلیارد دلار از واردات چین، تعرفه ای 25 درصدی وضع خواهد نمود. این باعث افزایش شدید تنش ها بین دو کشور خواهد شد. ایالات متحده، همین حالا هم بر 50 میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع نموده است.

در طول ماه گذشته، با نگرانی از جنگ تجاری، سهام شاخص شانگهای 5.3 درصد سقوط کردند. این شاخص امروز هم 0.9 درصد افت کرد و به 2700 واحد رسید، تا به کمترین میزان 2 و نیم ساله خود (2653 واحد) که 2 هفته قبل ثبت نموده بود، نزدیک گردد.

اما آن سوی بازارها، در وال استریت، سهام آمریکا به ویژه سهام تکنولوژی، به لطف داده های قدرتمند اقتصادی اخیر و اعلام درآمدهای خوب شرکت ها، اوضاع بهتری دارند.

ماه گذشته شاخص نزدک 5.7 درصد جهش کرد و اپل تقریبا 20 درصد به ارزش خود اضافه نمود، که این بزرگترین رشد درصدی آن از آوریل 2009 تا کنون است.

این هفته داده های تجاری بسیار مهمی منتشر خواهد شد که آنالیز بخش فراوری در روز سه شنبه و گزارش مشاغل در روز جمعه، از جمله آنها خواهند بود. این این داده ها قطعا بر بازارهای وال استریت تاثیر خواهند گذاشت.

در بازار ارز، فرانک سوییس، که به عنوان سرمایه امن در اوضاع پر تنش تجاری در نظر گرفته می گردد، به بالاترین نرخ 4 ماهه خود در برابر دلار رسید (0.9654). ین بدون تغییر در نرخ برابری 111.12 معامله شد.

اما ارز اقتصادهای درحال ظهور، تحت تاثیر سقوط شدید پزوی آرژانتین در روزهای اخیر، با نوسان معامله شد؛ روپیه اندونزی به نرخ برابری 14777 در برابر هر دلار سقوط کرد، که این پایین ترین نرخ آن از زمان بحران اقتصادی این کشور در 2 دهه گذشته است. لیره ترکیه همچنان به افت خود ادامه داد و امروز با 1 درصد سقوط در برابر دلار در نرخ 6.6200 ایستاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 83

به "سهام آسیا با نگرانی درباره اقتصادهای در حال ظهور افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام آسیا با نگرانی درباره اقتصادهای در حال ظهور افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید