قیمت نفت 8 درصد سقوط کرد، ثبت پایین ترین نرخ یکسال اخیر

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در سرانجام معاملات روز جمعه، علی رغم مذاکرات تولیدکنندگان بزرگ دنیا برای کاهش تولیدات خود، با تشدید نگرانی ها در مورد اشباع بازار، قیمت های نفت تا نزدیک به 8 درصد سقوط کرد و با ثبت هفتمین هفته افت پیاپی خود، به پایین ترین سطح خود در بیش از 1 سال اخیر رسید.

قیمت نفت 8 درصد سقوط کرد، ثبت پایین ترین نرخ یکسال اخیر

فراوری نفت خام با پیشتازی فراورینمایندگان آمریکایی، بسیار سریع تر از تقاضا رشد نموده است و انتظار می رود سازمان کشورهای صادرنماینده سوخت، اوپک، برای جلوگیری از به وجود آمدن شرایط اشباع در بازارهای دنیای نفت، مانند آن چه در سال 2015 رخ داد، در جلسه 6 دسامبر خود، تصمیم بگیرد فراوری نفت خود را کاهش دهد.

اما این تا به حال یاری چندانی برای بالا بردن قیمت های نفت ننموده است و قیمت ها بیش از 20 درصد در ماه نوامبر افت نموده اند و انتظار می رود بدترین عملکرد ماهانه خود از اواخر 2014 تا کنون را ثبت نمایند.

جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر و دو مصرف نماینده برتر دنیا، به بازارهای نفت فشار مضاعفی وارد نموده است.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، 3.80 دلار یا 6.1 درصد سقوط کرد و در قیمت 58.80 دلار بسته شد. در طول جلسه معاملاتی دیشب قیمت شاخص برنت تا 58.41 دلار هم پایین آمد که پایین ترین قیمت آن از اکتبر 2017 تا کنون است.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 4.21 دلار یا 7.7 درصد سقوط کرد و به 50.42 دلار رسید که پایین ترین قیمت آن از اکتبر 2017 تا کنون است. در معاملات پس از بسته شدن بازارهای اصلی، قیمت ها به سقوط سنگین خود ادامه دادند.

این هفته قیمت برنت 11.3 درصد سقوط و دابلیوتی ای 10.8 درصد از قیمت خود را از دست داد. این بزرگترین افت هفتگی قیمت نفت از ژانویه 2016 تا کنون است.

ترس و وحشت سرمایه گذاران نفت از کاهش تقاضای نفت، پس از آن تشدید شد که چین بیان کرد که با وجود اشباع بازارهای سوخت، کمترین میزان بنزین خود در بیش از یک سال اخیر را صادر نموده است.

میزان ذخایر بنزین در انبارهای سوخت منطقه آسیا جهش نموده است. ذخایر سنگاپور که مرکز پالایشگاه های منطقه آسیا است، به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسید. ذخایر ژاپن هم در هفته گذشته رشد داشته است. میزان ذخایر نفت آمریکا هم حدود 7 درصد نسبت سال گذشته جهش داشته است.

فراوری نفت خام دنیا هم سال جاری افزایش یافته است. سازمان کشورهای صادرنماینده سوخت، اوپک، به تنهایی 2.3 میلیون بشکه تا به اینجای سال جاری رشد نموده است، اما انتظار می رود تقاضای دنیای نفت فقط 1.3 میلیون بشکه در سال 2019 رشد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 161

به "قیمت نفت 8 درصد سقوط کرد، ثبت پایین ترین نرخ یکسال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت 8 درصد سقوط کرد، ثبت پایین ترین نرخ یکسال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید