آشنایی با سیسیل ایتالیا و دیدنی هایش

به گزارش سافاری رو، ایتالیا کشور تاریخی با قدمتی کهن، علاوه بر دیدنی های تاریخی اش، دیدنی های طبیعی بسیاری دارد. سیسیل ایتالیا از جزایر ایتالیا است که شهرهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. جزیره های سیسیل ایتالیا که به وسیله گدازه های آتش فشانی به وجود آمده، بزرگترین جزیره در دریایه مدیترانه را ایجاد نموده است. با سیسیل ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با سیسیل ایتالیا و دیدنی هایش

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سیسیل کجاست؟

سیسیل در ناحیه خود مختار، در شمال دریای مدیترانه و جنوب شبه جزیره ایتالیا قرار گرفته است و تنگه باریکی به نام مسینا سیسیل را از شبه جزیره ایتالیا جدا می نماید. سیسیل بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد که طبق آمار، 98 درصد آن ها ایتالیایی و 2 درصد آن ها از مهاجرینی هستند که اغلب آسیایی اند.

سیسیل ایتالیا به چه چیز معروف است؟

سیسیل به دلیل غذاهای محلی خود و پالرمو که بزرگترین شهر این منطقه است شهرت دارد. غذاهای سیسیل به دلیل تمدن های زیادی که در این جزیره زندگی نموده اند، تحت تاثیر قرار گرفته است.

دمای هوا در سیسیل ایتالیا

دمای هوا در سیسیل، در بین ماه های نوامبر تا آوریل، حدودا 15 درجه سانتی گراد است. در این ماه ها مسافرین کمتری به این جزیره سفر می نمایند اما در ماه های پر مسافری همچون ماه های فصل تابستان، دمای هوا به 25 تا 30 درجه سانتی گراد می رسد. بهترین زمان سفر به سیسیل، در فصل بهار و پاییز است.

جاذبه های گردشگری در سیسیل ایتالیا

در تور ایتالیا، حتما برنامه تماشای دیدنی های سیسیل، قرار گرفته است. با این حال تماشای سیسیل ایتالیا به دلیل جاذبه های گردشگری بسیاری که دارد، زمان زیادی را می طلبد. از سواحل ماسه ای، غارهای راز آلود، کلیساهای تاریخی و کوه های آتشفشانی گرفته تا معابد یونانی و تفریحات ساحلی سیسیل، نیازمند زمان زیادی است.

کوه اِتنا Mount Etna

کوه اتنا در سیسیل، جزو دیدنی های همه فصول است. در فصل گرم، گردشگران به این کوه آتشفشانی می فرایند تا با صخره نوردی و کوه نوردی در کنار منظره زیبای سیسیل، خاطره ای به یادماندنی از سفر به این جزیره را داشته باشند و در فصل زمستان نیز، کوه های اتنا از برف پوشیده می شود و مکانی برای انجام ورزش های زمستانی همچون اسکی می شود. این کوه آتشفشانی 3300 متر ارتفاع دارد و کماکان، قله آن، نیمه فعال است.

سیراکوز Syracuse

سیراکوز یک شهر تاریخی در جزیره سیسیل است. این شهر، تاریخ غنی یونان و روم را به نمایش می گذارد و آمفی تئاترها و معماری های بناهای تاریخی اش، خیره نماینده اند. سیراکوز زادگاه ریاضیدان مشهور، ارشمیدس است. قدمت شهر سیراکوز به 2700 سال می رسد و گورستان تاریخی آن، 1270 سال پیش از میلاد، قدمت دارد.

کلیسای جامع مونرئال The Cathedral of Monreale

مونرئال شهر کوچکی در نزدیکی شهر تاریخی پالرمو است است. این شهر، درختان زیتون، بادام و پرتقال زیادی دارد. کلیسای جامع مونرئال یکی از دیدنی های سیسیل ایتالیا است که به واسطه معماری ویژه و تصاویر موزائیک کاری اش، در میان گردشگران، محبوبیت فراوانی دارد. در این کلیسا، مذهب، سیاست و هنر مردم سیسیل، به نمایش گذاشته می شود. نقش های ترکیبی جذاب از چهره های اسطوره ای، مذهبی، حیوانی، گل و انسان، در نمایی از کلیسای جامع مونرئال به چشم می خورد. 228 ستون دوتایی در این کلیسا وجود دارد که در اطراف آن، باغی زیبا با چشم اندازی ویژه دیده می شود. چند قدم که از کلیسای جامع دور می شوید، به هتل بوتیک پلازا کوتو میرسید که یک خانه مجهز به فروش عتیقه های تزئین شده است. تماشای این خانه، خالی از لطف نیست.

دره معابد در اگریجنتو The Valley of Temples in Agrigento

شاهکاری منحصر به فرد و شگفت انگیز از هنر و معماری یونانی را می توانید در دره معابد تماشا کنید. دره معابد در سیسیل ایتالیا جزو پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری این منطقه است. قدمت این دره به 500 سال پیش از میلاد باز می شود و یکی از برترین معابد دوریک حفظ شده در سیسیل است. از معروفترین معبد این مجموعه، معبد کونکوردیا است که در قرن هجدهم بازسازی شد. این مجموعه باستنی در دامنه های شهر اگریجتو قرار گرفته و 1300 هکتار چشم انداز دارد.

غار موزه سیسیل Grotta Mangiapane

این غار موزه که تا دهه 50 میزبان مردمان سیسیل بوده است، امروزه میزبان گردشگرانی است که می خواهند برای سفر در زمان، این غار تاریخی را مشاهده نمایند.

برج ساعت نجومی Bell Tower and Astronomical Clock

در دنیا ساعت های نجومی و تاریخی بسیاری وجود دارند که در این میان، برج ساعت نجومی سیسیل، که در کلیسای جامع ماسینا قرار گرفته، یکی از بهترین برج های ساعت دنیا است. این برج ساعت در سال 1933 افتتاح شده است و دارای مجسمه های مفهومی است. برای تماشای برج ساعت نجومی سیسیل بهتر است در بالاترین نقطه ساعت بایستید تا بتوانید ناقوس ها و مجسمه های داخل آن را مشاهده کنید.

کلیسای جامع Cefalù Cathedral

یکی از جالب ترین ساختمان های قرون وسطایی، کلیسای جامع کفالو است که بنا به افسانه ها، نورمن کینگ راجر دوم، در این کلیسا اقامت داشته است. در این کلیسا تزئینات و معماری فوق العاده شگفت انگیزی را می بینید. عناصر عربی، یونانی، رومی و بیزانس نورمن در آن وجود دارد. این کلیسا در نزدیکی بندر ماهیگیری واقع شده است و یک رستوران در نزدیکی آن قرار گرفته که غذاهای دریایی خوشمزه ای را طبخ می نماید.

دخمه های کاپوچین Catacombe dei Cappuccini

این صومعه یکی از محبوبترین دیدنی های سیسیل است که در شهر پالرمو قرار گرفته است. با این که دخمه های کاپوچین ترسناک است اما محبوبترین جاذبه پالرمو است. دراین دخمه بیش از 8000 اجساد مومیایی شده بر دیوارها آویخته شده اند که جنسیت، موقعیت اجتماعی و سن آن ها در زیر هر کدام درج شده است. ممکن است از تماشای لباس های جدیدی که بر تن آن ها شده است، تعجب کنید. این اجساد متعلق به سال 1599 تا سال 1881 است و بستگان آن ها که چندین نسل بعدی مردگان هستند، برای آن ها، لباس های جدید می آورند. عکس برداری از این منطقه ممنوع است.

جزایر ایولین The Aeolian Islands

این جزیره جذاب و دیدنی در سسیسیل ایتالیا قرار گرفته و در فصل گرم سال، بیشتر متقاضی دارد. غذاهای دریایی این جزیره فوق العاده خوش طعم است. در جزایر آیولین که مجموعه ای از 7 جزیره با منشا آتشفشانی است می توانید از آسمان درخشان، چشمه های حرارتی، غواصی، اجاره قایق و کشتی های کروز، لذت ببرید.

آمفی تئاتر تائورمینا و تماشای منظره شهری Taorminas Townscape and Greek Theater

یکی دیگر از زیبایی های سیسیل ایتالیا، آمفی تئاتر تائورمینا است که ساخت آن به قرن هفتم قبل از میلاد میرسد. این مکان تاریخی، به سبک معماری یونانی ها ساخته شده است و یکی از جذاب ترین دیدنی های این شهر است.

گورستان پانتالیکا necropolis of pantalica

این گورستان یکی از عجیب ترین گورستان های تاریخی است. این قبرستان صخره ای در حدود 3 هزار سال قبل، شهری پر رونق در سیسیل بوده است. این قبرستان تاریخی در گذشته محل زندگی مردمان اولیه سیسیلی بوده است. بعد از مدتی عرب ها ساکن این منطقه میشوند. مجددا این منطقه به منطقه ای متروکه تبدیل می شود و بعد از چند سال، سه کلیسای کوچک در اطراف آن ساخته می شود و به مکانی مذهبی بدل می شود. پانتالیکا بعد از مدتی به قبرستانی تبدیل می شود که مرده ها درون دیوارهای آهکی آن، دفن می شدند. امروزه هزاران قبری که در دل دیواره های این منطقه قرار گرفته، جاذبه دیدنی و شگفت انگیزی در سیسیل ایتالیا خلق نموده است.

در این مطلب مشهورترین دیدنی های سیسیل ایتالیا معرفی گردید اما این منطقه تاریخی همچنان حرف های بسیاری برای گفتن دارد که در نوشتار نمی گنجد.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 992

به "آشنایی با سیسیل ایتالیا و دیدنی هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سیسیل ایتالیا و دیدنی هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید