استارشیپ از وسط اقیانوس پرتاب می شود

به گزارش سافاری رو، ایلان ماسک بنیان گذار و رئیس شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس به طور رسمی گفت که موشک استارشیپ سال آینده از وسط اقیانوس به فضا پرتاب خواهد شد.

استارشیپ از وسط اقیانوس پرتاب می شود

ایلان ماسک در حساب کاربری توییتر خود گفت که کار ساخت سکوی پرتاب فضایی شرکت اسپیس ایکس در اقیانوس موسوم به دیموس(Deimos) به خوبی در حال پیشروی است و سال آینده می تواند میزبان پرتاب موشک استارشیپ(Starship) باشد.

این سکوی پرتاب دریایی یک سازه دریایی است که به عنوان بخشی یکپارچه از سیستم موشکی استارشیپ عمل خواهد کرد.

این سکو قابلیت پرتاب و فرود موشک استارشیپ ؛ موشکی که ماسک ادعا می کند انسان را به مریخ خواهد برد، خواهد داشت.

گفتنی است که اوایل سال جاری، شرکت اسپیس ایکس دو دکل نفتی از کار افتاده را در نزدیکی سواحل تگزاس خریداری کرد تا به سکوهای پرتاب شناور برای استارشیپ تبدیل شوند. این دو دکل نفتی تغییر شکل یافته به نام دو قمر کوچک سیاره مریخ به نام های فوبوس(Phobos) و دیموس(Deimos) نام گذاری شده اند.

اکنون ایلان ماسک در توییتر وجود و ساخت این سکوی پرتاب دریایی را تأیید کرده و بر تصویری که یک طرفدار از تصور خود درباره این سکوی پرتاب دریایی به اشتراک گذاشته بود، صحه گذاشت.

از آنجا که اسپیس ایکس جدیدترین نمونه اولیه موشک استارشیپ موسوم به SN15 را با موفقیت در تگزاس آزمایش کرد و این نسخه تبدیل به اولین نمونه اولیه ای شد که بدون انفجار به کار خود خاتمه می دهد، این شرکت به توسعه این مدل از موشک خود ادامه می دهد.

در حالی که ایلان ماسک هنوز مهلت نهایی برای فرود استارشیپ در مریخ معین نکرده است، در اکتبر گذشته تخمین اولیه خود درباره فرود روی مریخ در سال 2022 را پس گرفت و سال 2024 را معین کرد.

مدار چرخش خورشیدی زمین و مریخ هر دو سال یک بار این سیاره ها را به نزدیک ترین جهت بین خود می رساند، به همین دلیل سه مأموریت رباتیک به سمت سیاره سرخ از جمله مریخ نورد استقامت(Perseverance) ناسا و مریخ نورد ژورونگ(Zhurong) چین طی چند هفته گذشته روانه مریخ شدند.

ماسک در مورد موضوع فرود روی مریخ در سال 2024 گفت: من فکر می کنم ما یک فرصت برای مبارزه پیدا کرده ایم، اما برای تحقق این امر، تیم اسپیس ایکس باید خیلی سریع تر پیش برود. اولین کسانی که به مریخ سفر می کنند بی شباهت به کسانی نیستند که نخستین بار قطب جنوب را کاوش کردند. احتمالاً هم گروهی در راه رسیدن به مریخ طی چند دهه آینده قربانی خواهند شد.

به هر حال سفر به مریخ مطمئناً خطرناک خواهد بود و سوالات ما در این مورد با شروع پرتاب از سکوهای دریایی در سال 2022 بیشتر هم خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1793

به "استارشیپ از وسط اقیانوس پرتاب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارشیپ از وسط اقیانوس پرتاب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید