اقامتگاه سنتی شیراز، مناسب اقامت کدامند؟

به گزارش سافاری رو، انتخاب یک اقامتگاه سنتی در شهری مثل شیراز می تواند تجربه سفر متفاوتی را برای مسافران این شهر فراهم کند.

اقامتگاه سنتی شیراز، مناسب اقامت کدامند؟

ماندن در اقامتگاهی تاریخی در دل شهر تاریخ و هنر می تواند برای مدتی مسافران را از شلوغی ها و مسائل دنیای امروز دور کند و تجربه زندگی در خانه های بازسازی شده قدیمی را برایشان رقم بزند. اسنپ تریپ در ادامه اقامتگاه های سنتی مناسب اقامت در شیراز را به شما معرفی می نماید.

پنج دری

اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز خانه ای است از دوران قاجار که قدمت آن به 120 سال قبل برمی گردد. البته این سرای سنتی در واقع در سال 96 و بعد از بازسازی و بازسازی دوباره قابل استفاد شد و پیش از آن، سال ها به عنوان خانه ای خالی و متروکه در کوچه های شهر شیراز رها شده بود.

این اقامتگاه 11 اتاق دارد که دور تا دو حیاط نهاده شده اند. اتاق های آن اول و دوم پنج دری قرار دارند و پنجره های اتاق رو به حوض وسط حیاط باز می شوند. البته مسافران این اقامتگاه می توانند عصرهایشان را روی نیمکت های چیده شده در حیاط بگذرانند. بعلاوه مسافران اقامتگاه سنتی پنج دری می توانند با کمی پیاده روی خود را به جاذبه های گردشگری شهر شیراز مانند مرقد شاهچراغ، مسجد نصیرالملک و مسجد جامع عتیق برسانند. مقرون به صرفه ترین اتاق این هتل، اتاق دو تخته است که هزینه اقامت در آن با تخفیف 8 درصد برای دو نفر شبی 230 هزار تومان است. بعلاوه گران ترین اتاق این اقامتگاه سنتی، اتاق پنج تخته آن است که هزینه اقامت برای پنج نفر در آن ، با تخفیف 11 درصدی شبی 400 هزار تومان می گردد. البته نکته ای که مسافران این اقامتگاه سنتی باید در نظر بگیرند این است که امکان ورود ماشین به کوچه ای که این اقامتگاه در آن نهاده شده است، وجود ندارد و به همین علت آنها باید جهتی حدود هفتاد متری را برای رسیدن به پنج دری پیاده طی نمایند.

سرای همایونی

اقامتگاه سرای همایونی، 10 اطاق دارد، 10 اطاقی که در طبقات همکف و اول و دور تا دور این سرای سنتی نهاده شده اند. خانه ای قدیمی که قدمت آن بیش از 200 سال و متعلق به دوران قاجار است. سرای همایونی شیراز علاوه بر حیاطش که در آن حوض هست و دور تا دورش را گلدان های رنگارنگ پر نموده اند، پشت بامی دارد که مسافران می توانند در آن موقع بگذرانند و چشم انداز کوچه های اطراف را دیدن نمایند.

موقعیت خوب مکانی این اقامتگاه سنتی که باعث دسترسی سریع مسافرانش به باغ نارنجستان، خانه زینت الملک، مسجد نصیرالملک و مدرسه خان شده ، سرای همایونی را به یکی از گزینه های اقامت گردشگران شیراز تبدیل نموده است.

از آنجایی که این اقامتگاه سنتی در کوچه های پرتاریخ شیراز نهاده شده است، برای دسترسی به آن جهت ماشین رو وجود ندارد و برای رسیدن به این اقامتگاه باید مسافت 150 متری را پیاده طی کرد.

یکی دیگر از نکاتی که مسافران برای انتخاب سرای همایونی باید در نظر بگیرند این است که اتاق های این اقامتگاه تلویزیون و یخچال ندارند البته برای مسافرانی که احتیاج به یخچال دارند یک یخچال مشترک در کل اقامتگاه وجود دارد که می توانند از آن استفاده نمایند. مقرون به صرفهترین اتاق این اقامتگاه، اتاق دو تخته است که هزینه اقامت در آن برای دو نفر شبی 260 هزار تومان است. بعلاوه گران ترین اتاق این هتل میزبان 4 نفر است که هزینه اقامت در این اتاق چهارتخته شبی 520 هزار تومان است.

لوتوس

تاریخ ساخت اقامتگاه بومگردی لوتوس شیراز به دوران قاجار برمی گردد. این اقامتگاه در سال 1397 و با حدود 150 سال سن بازسازی و بازسازی شد و به عنوان اقامتگاه در اختیار مسافران شیراز نهاده شد. بعد از ورود به اقامتگاه سنتی لوتوس شیراز حیاطی را می بینید که حوضی وسط آن نهاده شده است و اتاق هایش دور تا دور حیاط در طبقات اول و دوم این خانه نهاده شده اند.

از مزایای لوتوس می توان به داشتن پارکینگ روباز، آشپزخانه عمومی و بعلاوه دسترسی آسانی به آثار تاریخی مثل باغ موزه نارنجستان قوام، خانه زینت الملک، مسجد صورتی، حمام و بازار وکیل اشاره نمود. اتاق های این اقامتگاه هم یخچال و تلویزیون ندارد و مسافران می توانند از یخچال عمومی اقامتگاه لوتوس استفاده نمایند اما گردشگرانی که مایلند تجربه خوردن غذاهای محلی شیراز در خانه ای تاریخی را تجربه نمایند می توانند با کارکنان اقامتگاه لوتوس هماهنگ نموده و از این غذاها سفارش دهند. مقرون به صرفهترین اتاق این اقامتگاه، اتاق دو تخته است که هزینه آن با تخفیف 9 درصدی برای دو نفر 250 هزار تومان است. گرانترین اتاق لوتوس هم اتاق 5 تخته آن است که هزینه اقامت پنج نفر در آن با تخفیف 9 درصدی شبی 520 هزار تومان است.

منبع: کجارو
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2114

به "اقامتگاه سنتی شیراز، مناسب اقامت کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه سنتی شیراز، مناسب اقامت کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید