باید و نباید های سفر برای دوستداران طبیعت

به گزارش سافاری رو، اگر اهل سفر هستید و همراه شدن با تورهای مسافرتی و بازدید از گوشه و کنار جهان از کارهای مورد علاقه شماست بد نیست بعضی نکات اصولی را در سفر های خود رعایت کنید. به طور حتم با توسعه رفتُ امد به یک منطقه طبیعی و یا حتی کلان شهرها بعضی مسائل و مسائل دامن گیر زیست بوم طبیعی شهر می گردد. همین آلودگی ها بر روی زیبایی و جنبه های بصری آن منطقه تاثیری مخرب خواهد گذاشت. به همین دلیل بهتر آن است که با رعایت تمام اصول کلیدی به عنوان مسافری دوست دار محیط زیست سفر کنیم و آلودگی های محیطی را به حد اقل برسانیم.در زیر به بعضی راهکارها برای یاری به حفظ محیط زیست خواهیم پرداخت.

باید و نباید های سفر برای دوستداران طبیعت

1) انتخاب اقامت گاه هایی که حافظ محیط زیستند

هتل ها و یا مهمان سراهایی را انتخاب کنید که حد اقل آلودگی را متوجه محیط زیست می سازند. در پی هتل های لوکس نباشید هتل هایی که به صورت محلی در طبیعت ساخته و پرداخته شده اند می توانند برترین انتخاب برای گردشگران تورهای مسافرتی به شمار بیایند.

در این بین نقش هتل ها در :

  • بازیافت و تفکیک زباله
  • استفاده از انرژی های سبز
  • رعایت تمامی مواردی که به حفظ محیط زیست منتهی می شوند

الزامی است.

2) سبک سفر کنید

تا جایی که ممکن است ساکی کوچک و جمعُ جور را در طول تورمسافرتی خود با خود همراه کنید. از حمل وسائل غیر ضروری اجتناب کنید. این جریان به هماهنگی و تعادل بیشتر وزن هواپیما منجر خواهد از جهت دیگر آرامش بیشتری را در طول سفر متوجه شما خواهد نمود.

3) از سیستم های حملُ نقل سبز بهره ببرید.

استفاده از دوچرخه، ترن های برقی و حتی پیاده روی می تواند جایگزین های مناسبی برای خودروهای دیزلی باشد . در این صورت به کمتر شدن آلودگی های محیطی یاری خواهید و به عنوان مسافرینی که هیچ صدمه ای به سیستم طبیعت وارد نمی نمایند به شمار خواهید آمد.

4) به قوانین طبیعت گردی وفادار باشید

زمانیکه به همراه تورهای طبیعت گردی از منطقه ها طبیعی و زیبایی های آن تماشا می کنید نهایت دقت و احتیاط را به عمل آوردید ، از آلوده کردن محیط، شکستن شاخه درختان و هرگونه جریانی که احساس می کنید در چرخه طبیعت مشکل ساز می گردد خودداری کنید.

5) همراه شدن با تورهای حرفه ای

برخی اوقات مشاهده می گردد که تور طبیعت گردی به عنوان دشمنان اصلی طبیعت صدمات جبران ناپذیری را به زیست بوم وارد می نمایند. در ابین بین همیشه تورهای مسافرتی خود را با احتیاط و دقت انتخاب کنید.

6) از ریختن آشغال و زباله در طبیعت خود داری کنید

یکی از اساسی ترین مسائلی که می بایست در نظر داشته باشید این نکته است که بعد از سفر شما هیچ زباله و آشغالی را در طبیعت جا نگذارید . در تورهای طبیعت گردی همیشه کیسه ای را به جمع آوری زباله ها اختصاص دهید و سعی کنید هیچ اثر مخربی از سفر شما در طبیعت به جا نماند.

7) جمع اوری زباله ها از طبیعت

می توانید در طول تور طبیعت گردی خود با دیگر همراهان خود در جمع آوری زباله هایی که در طبیعت رها شده اند همکاری کنید . این مساله این روزها به عنوان یکی از حرکت های جمعی در بین طبیعت دوستان مرسوم شده و اثرات عالی و بسیار مطلوبی در پاکسازی محیط طبیعی گذاشته اشت.

8) از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنید

این روزها به علت گرم شدن کره زمین و عدم بارش باران بیشتر منطقه ها طبیعی به صورت خشک درآمده اند. شما با روشن کردن آتش زمینه را برای آتش سوزی های گسترده آماده می کنید. اگر به این باور برسید که این آتش سوزی ها از یک جرقه کوچک آغاز می شوند و دست آخر با نابودی زیستگاه های طبیعی ، به خطر انداختن جان گونه های جانوری و بعلاوه آلودگی های وسیع خاتمه می گیرند از روشن کردن آتش در طبیعت امتناء خواهید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2303

به "باید و نباید های سفر برای دوستداران طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نباید های سفر برای دوستداران طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید