برنامه روزانه ترامپ

به گزارش سافاری رو، برنامه روزانه ترامپ ساده ترین برنامه خلاف قاعده ای بود که هرکس ممکن بود با آن روبرو گردد؛ یکی از دشوارترین ناهنجاری ها در رفتار ترامپ، عناد همیشگی اش با جان مک کین بود که حتی بعد از مرگ این سناتور (منتقد) نیز - که عملاً دیگر آسیبی به ترامپ وارد نمی کرد - همچنان ادامه داشت.

برنامه روزانه ترامپ

تصمیم گیری در خصوص لغو مجوزها و تأییدیه های امنیتی جان برنان رئیس سابق سازمان سیا در 15 ماه اوت نمونه دیگری از رفتارهای کینه توزانه و مغرضانه ترامپ بود. برنان حالا دیگر اهمیت چندانی نداشت، هر چند که در دوران خدمتش در سیا، این سازمان را به یکی از سیاسی ترین سازمان ها در طول تاریخ تبدیل کرد. برنان هر نوع خطایی را انکار می کرد ولی با این حال، ترامپ متقاعد شده بود که او به منظور جاسوسی از کمپین انتخاباتی اش در سال 2016، نقش مهمی در سوء استفاده از فرایند نظارتی قانون فیسا (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) داشته است. حضور مداوم برنان در رسانه ها و انتقاد از سیاست های ترامپ بعد از روی کار آمدنش، به این بدبینی رئیس جمهوری دامن می زد.

بعد از اینکه سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید موضوع لغو مجوز امنیتی برنان را بیان کرد رسانه ها بلافاصله روی این موضوع متمرکز شدند. کلی بعد از اینکه تمام بعدازظهر آن روز را صرف رسیدگی به این مسأله نموده بود، به من گفت موضوعِ برنان سروصدای زیادی به پا نموده است و معضل بزرگی شده است. من و کلی در یک گفت و گوی یک ساعته اتفاقاتی را که اتفاق افتاده بود، آنالیز کردیم. کلی گفت؛ از اواسط ماه ژوئیه فکر می کردم که ترامپ را از پیشنهاد لغو مجوز امنیتی افراد منصرف نموده ام اما ترامپ باز هم آن را مطرح نموده است، زیرا رسانه های محبوبش او را تحت فشار قرار داده اند. ترامپ همان روز می خواست مجوز امنیتی چند نفر دیگر (از مقامات امنیتی دولت اوباما) را در فهرستی طولانی تر حذف کند اما قبول کرد سندرز این اسامی را در جلسه توجیهی خود با رسانه ها قرائت و تلویحاً تهدید کند که مجوز امنیتی افراد نام برده شده در این فهرست نیز در موقعیتی دیگر در آینده لغو خواهد شد. به کلی اشاره کردم که این پیشنهاد را ابتدا رند پال سناتور جمهوریخواه مطرح نمود (این سناتور جمهوریخواه در حساب توئیتر خود پیشنهاد نموده بود که مجوز امنیتی جان برنان باید لغو گردد.)

در روزهای نخست ماه ژوئن سال 2018، جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و رئیس دفتر رئیس جمهوری، شیوه جدیدی را درباره برنامه روزانه ترامپ اجرا کرد و هر روز کاری در اتاق بیضی (دفتر اصلی رئیس جمهوری) را از ساعت 11 صبح و با یک جلسه صبحگاهی با خودش به عنوان رئیس ستاد کارکنان آغاز می کرد. او امیدوار بود که به این ترتیب سخنرانی های طولانی و سردرگم ترامپ را در جلسات توجیهی اطلاعاتی که دو بار در هفته برگزار می شد، به حداقل برساند. البته نکته قابل توجه این بود که روز کاری رسمی ترامپ تقریباً تا نزدیک وقت ناهار آغاز نمی شد.

البته ترامپ صبح ها هم بیکار نمی نشست. برعکس، او زمان زیادی را از همان اقامتگاه خود صرف تماس های تلفنی می کرد.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1561

به "برنامه روزانه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه روزانه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید