به جای انجام این 10 اشتباه ، از سفرتان لذت ببرید!

به گزارش سافاری رو، از تجربیات دیگران در سفر، درس بگیریم

چه برای اولین بار است که به مسافرت خارج از کشور می روید یا در سال چندین بار سفر می کنید، همواره ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید که باعث دردسر شما گردد و حتی مسافرت شما را خراب کند. خبر خوب اینکه با کمی برنامه ریزی می توانید به راحتی از این اشتباهات اجتناب کنید و وقت تان را صرف لذت بردن بیشتر از تعطیلات کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

به جای انجام این 10 اشتباه ، از سفرتان لذت ببرید!

بار اضافی

همواره فکر می کنیم باید برای همه شرایط احتمالی لباس و وسایل برداریم. اما حمل این همه وسایل سخت است و ممکن است مجبور شوید کلی هزینه اضافه بار دهید. در عوض وسایل ضروری را بردارید و نصف لباس های اضافی را خارج کنید. از همه این لباس ها استفاده نمی گردد و احتیاج نیست همواره استیل خود را حفظ کنید و همواره می توانید در جاده از خدمات خشکشویی بهره ببرید.

چک نکردن منطقه ها تحت پوشش تلفن همراه

باید بدانید که تلفن همراه شما تا چه منطقه ای تحت پوشش است تا به صورت ناخواسته هزینه رومینگ تلفن ندهید. اگر تحت پوشش نیست، قبل از سوار شدن به هواپیما تلفن خود را در حالت هواپیما (همچنان می توانید از وای فای بهره ببرید) قرار دهید. اگر احتیاج به تلفن دارید، در فرودگاه نقشه خریداری کنید یا به محض ورود سیم کارت محلی تهیه کنید. برای آمریکایی هایی که از خدمات شبکه T-Mobile استفاده می نمایند در بیش از 200 کشور هزینه رومینگ دریافت نمی گردد.

در نظر نگرفتن زمان کافی بین دو پرواز پشت سر هم

شرایط پروازی همواره غیر قابل پیش بینی هستند. اگر تاخیر کنید ممکن است از پرواز میانی جا بمانید. بهتر است طوری پرواز را رزرو کنید فاصله زمانی کافی بین دو پرواز داشته باشید. اگر از فرودگاه هیترو لندن پرواز دارید حداقل دو ساعت فاصله زمانی را از زمان عبور از گیت های امنیتی برایش در نظر بگیرید.

تهیه نکردن میزانی پول محلی در فرودگاه

در بسیاری از کشورها به محض اینکه فرودگاه را ترک می کنید حتما میزانی پول محلی برای کرایه تاکسی و وسایل نقلیه احتیاج دارید. دستگاه های خودپرداز فرودگاه ارز را به نرخ مناسبی ارائه می نمایند، بنابراین هر میزان که احتیاج دارید از همان جا تهیه کنید و میزانی هم برای شرایط اضطراری در نظر بگیرید. ما هر جا که ممکن باشد از کارت های اعتباری استفاده می کنیم، اما همواره پول نقد هم همراه داریم. همواره در سفر سری هم به بازار محلی می زنیم و بسیاری از آنها کارت های اعتباری قبول نمی نمایند.

اطلاع ندادن برنامه سفر به شرکت ارائه دهنده خدمات کارت اعتباری

شرکت های ارائه دهنده خدمات کارت های اعتباری، تراکنش ها خارجی را علامت گذاری می نمایند تا در صورت تقلب، حساب را مسدود نمایند، پس حواستان باشد پیش از سفر به شرکت اطلاع دهید. وقتی این کار می کنید، هزینه تراکنش های خارجی را هم بپرسید تا غافلگیر نشوید!

تهیه نکردن بیمه مسافرتی

بیمه های مسافرتی امکان کنسلی هم دارند و در صورتی که به طور ناگهانی برنامه سفرتان تغییر کند، پولتان را از دست نمی دهید. اگر بیمه درمانی شما خارج از کشور را تحت پوشش قرار نمی دهد، برخی از این بیمه ها هزینه های درمانی اورژانسی را هم تحت پوشش قرار می دهند.

چک نکردن شرایط ویزا

برگشتن خوردن از محل چک ویزا در خارج از کشور، هم پرهزینه است و هم زمان بر و ممکن است برنامه سفرتان را خراب کند. وب سایت های زیادی هست که شرایط ویزا برای کشور های مختلف را در آن ذکر نموده اند ، پس قبل از رفتن حتما چک کنید. جهت دریافت هدایت های بیشتر برای مسافرت های خارجی، به چک فهرست سفر های خارجی مراجعه کنید.

دیدار و بازدید های زیاد در یک سفر

این کار باعث محدود شدن فرصت هایتان می گردد. آنقدر سرتان شلوغ می گردد که نمی توانید از سایر امکانات بهره ببرید و استرس تان زیاد می گردد. زمان کافی برای استراحت و لذت بردن از امکاناتی که در آنجا وجود دارد را برای خودتان فراهم کنید.

توجه نکردن به جزییات رزرواسیون

لازم نیست تمام کیف تان را زیر و رو کنید تا برنامه سفرتان را پیدا کنید و ممکن است در صورت گم شدنش، نتوانید یک نسخه دیگر از آن تهیه کنید. اگر می توانید برنامه سفر را در پاکت خودش نگهداری کنید و یا یک نسخه الکترونیکی از آن در موبایل داشته باشید.

مراقبت نکردن از اشیای گران قیمت

اگر دوست دارید از دست سارقان در امان باشید یک کیف ضد سرقت تهیه کنید و پول نقد، وسایل الکترونیکی و سایر وسایل گرانبها را با آن جابه جا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2123

به "به جای انجام این 10 اشتباه ، از سفرتان لذت ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای انجام این 10 اشتباه ، از سفرتان لذت ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید