تاریخانه دامغان در اولویت معرفی برای ثبت در لیست میراث دنیا اسلام است

به گزارش سافاری رو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تاریخانه دامغان در اولویت معرفی برای ثبت در لیست میراث دنیا اسلام است.

تاریخانه دامغان در اولویت معرفی برای ثبت در لیست میراث دنیا اسلام است

حمیدرضا دوست محمدی در ملاقات با فرماندار دامغان و اعضای شورای اسلامی شهر دیباج اضافه نمود: براساس پیشنهاد و پیگیری های انجام شده، مسجد تاریخانه دامغان در این لیست جهانی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تپه حصار دامغان جز پنج تپه مهم مفرغ دنیاست، برداشتن ریل راه آهن از میان این تپه باستانی بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه دامغان از وزن فرهنگی بالایی برخوردار است، گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی از دوره های تاریخی متعدد پیش از معاصر و صندلی بالای آثار تاریخی این منطقه در کشور زبانزد است.

دوست محمدی با قدردانی از فعالیت ها و همراهی انجمن تسنیم دامغان اضافه نمود: گردکوه و منصورکوه و تعدد قلعه های تاریخی در دامغان بر اهمیت این شهرستان اضافه نموده است.

فرماندار دامغان هم در این ملاقات بر حفظ داشته های تاریخی و معنوی این شهرستان تاکید نمود و گفت: حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله حوزه های اثرگذار و فاخر است و دامغان هم دارای تمدن بالا، صنایع دستی باقدمت، فرهنگ قوی، شخصیت های مهم، منظره ها بکر و طبیعی و مردم قانع و سختکوش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان با اشاره به برنامه های این اداره برای رشد گردشگری در شهرستان گفت: اجرای طرح اکوکمپ حسن آباد دامغان به اسم پروژه پیشران مصوب شده است.

مهدی قاسمی با اشاره به اینکه دیباج بافت تاریخی قابل توجه و خانه های تاریخی متعدد دارد، گفت: باید زمینه ترغیب سرمایه گذاران و مردم برای ایجاد اقامتگاه ها و زیرساخت های گردشگری فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1905

به "تاریخانه دامغان در اولویت معرفی برای ثبت در لیست میراث دنیا اسلام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخانه دامغان در اولویت معرفی برای ثبت در لیست میراث دنیا اسلام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید