تعجیل در خواسته ها؛ باغبانی در خاک دیگری

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل ایرنا، سید علی شجاعی بعد از سه گانه های فلسفه برای بچه ها و مهارت های زندگی برای بچه ها و انتشارشان به بیش از هشت زبان در کشورهای مختلف و برنده شدن بیش از پنج جایزه داخلی و خارجی؛ این بار سه گانه زیست اخلاق مدار را برای بچه ها تالیف نموده است.

تعجیل در خواسته ها؛ باغبانی در خاک دیگری

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این مجموعه کوشش دارد سه محور اساسی اخلاقی را برای مخاطب کودک و نوجوان تبیین کند. باغبان خاک دیگری که گانه اول از سه گانه زیست اخلاق مدار است فضیلت اخلاقی صبر را مضمون قرار داده و نشان می دهد که تعجیل در خواسته ها، جز تضییع آن خواسته نیست و کسی که ثمر زودتر از وقت بخواهد باغبانی در خاک دیگران می نماید.

داستان این کتاب درباره بچه های است که دانه های گندم را در گلدان هایشان کاشته اند و در انتظار سبز شدن و خوشه چین کردن آنها هستند. دانه ها اما با سرعتی که انتظارش را داشته اند سبز نمی شوند. پس دست به کار می شوند تا خورشید و باران را به کمک بطلبند و در ادامه هر موجود دیگری که فکر می نمایند منجر به رشد سریعتر دانه ها می شوند.

در صفحه 7 باغبان خاک دیگری می خوانیم:

خورشید خانم بلند می خندد و باد داغی دور ما می پیچد، آن قدر که یک دفعه لب هایمان از تشنگی خشک می گردد

- من اگه زیاد و از نزدیک بتابم به دونه ها و جوونه ها و گل و درخت ها، که همشون زودی خشک میشن و می میرن. نور و گرما وقتی به درد می خوره که از آسمون برسه، بیشترش فایده ای نداره، مشکل شما با آفتاب زیاد حل نمیشه.

خورشید خانم باز می خندد و از گرما عرق می ریزیم قبل از اینکه تحمل مان تمام گردد و حرارت ما را بسوزاند؛

خورشید خانم مهربان و داغ نوازش مان می نماید و می رود... .

اما در نهایت این دانه ها هستند که به آنها خبر می دهند برای خوشه چینی باید صبر داشت و هیچ دانه ای زودتر از موعدش سبز نمی گردد.

آفتاب و بارون و غذا و همه چی لازمه برامون تا جوونه بزنیم اما باید صبر کنین تا وقتش برسه... هیچ دونه ای زودتر از وقتش جوونه نمی زنه!

هرکی هم زودتر بخواد ثمر بگیره ، انگار تو گلدون و خاکی که مال خودش نیست چیز کاشته. (ص. 31)

این کتاب همچنین از تصویرگری های فرهاد جمشیدی نیز استفاده نموده است.

فرهاد جمشیدی که درجه یک هنری و تصویرگری بیش از 400 عنوان کتاب در کارنامه خود دارد بیش از هر چیز کوشش نموده است که از تکرار پرهیز کند؛ مولفه ای دیریاب در هنر امروز، آنچه در آثار جمشیدی بیش از همه چیز به چشم می آید نوآوری و خلاقیت است. او خودش را محدود و محصور به قالب و فرم و تکنیک خاصی ننموده است.

جمشیدی همه هنرش را درگیر فضای متن می نماید آنچنان که انگار متن برای تصویر بوده و نه تصویر بعد از متن. او در باغبان خاک دیگری علاوه بر موقعیت آفرینی هایی افزون بر متن کوشش نموده ترکیب رئال و سوررئال تنیده در متن را به تصویر بکشد و دنیای خیال انگیز کودک را از هر سو گسترده تر کند.

باغبان خاک دیگری در 33 صفحه و یکهزار نسخه برای گروه سنی ب و ج از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1503

به "تعجیل در خواسته ها؛ باغبانی در خاک دیگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعجیل در خواسته ها؛ باغبانی در خاک دیگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید