کشف جاذبه های طبیعی و فرهنگی کوبا

به گزارش سافاری رو، کوبا با سواحل زیبای خود، موسیقی رقصنده، ماشین‌های کلاسیک آمریکایی و معماری استعماری، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این جزیره در دریای کارائیب، دارای تنوعی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در این مقاله به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوبا خواهیم پرداخت:

کشف جاذبه های طبیعی و فرهنگی کوبا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موسیقی و رقص کوبایی

1- موسیقی و رقص کوبایی

کوبا به عنوان زادگاه سبک‌هایی همچون سالسا، مامبو، رامبا و چاچاچا شناخته می‌شود. موسیقی و رقص کوبایی بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ این کشور است و تقریباً در تمام شهرهای کوبا به راحتی می‌توانید به رقصندگان و نوازندگان خیابانی بربخورید.

شهر هاوانا پایتخت کوبا مرکز اصلی موسیقی و رقص کوبایی محسوب می‌شود. در خیابان Obispo در قسمت قدیمی شهر هاوانا، می‌توانید بهترین گروه‌های موسیقی کوبایی را تجربه کنید. همچنین کافه Tropicana در سانتیاگو د کوبا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای اجرای زندهٔ گروه‌های سالسا و رقص کوبایی است.

2- سواحل کوبا

سواحل ماسه‌ای کوبا با آب‌های به رنگ آبی تیره و زمردی، از زیباترین سواحل در جهان محسوب می‌شوند.

ساحل وارادرو در شهر هاوانا، محبوب‌ترین ساحل کوبا به‌شمار می‌رود. همچنین سواحل کایو کوکو، پلایا خیرون و پلایا لارگا از دیگر سواحل معروف کوبا هستند که میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشند.

علاوه بر سواحل، جزایر متعدد اطراف کوبا نیز از جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور به‌شمار می‌روند. جزیره کایو گوان، جزیره جوونتود و آرخیپل کاناررئوس از جمله محبوب‌ترین جزایر هستند.

سواحل کوبا

3- هاوانا

هاوانا پایتخت کوبا، یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای آمریکای لاتین به‌شمار می‌رود. این شهر دارای معماری استعماری زیبای اسپانیایی است و بناهای تاریخی متعددی در آن وجود دارد.

قسمت قدیمی شهر هاوانا که Habana Vieja نام دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کاخ‌ها، قلعه‌ها و کلیساهای قرن 16 تا 19 میلادی از جاذبه‌های اصلی این قسمت به‌شمار می‌روند.

میدان آرمس و موزه انقلاب نیز از دیگر جاذبه‌های مهم گردشگری در شهر هاوانا هستند.

4- سانتیاگو د کوبا

سانتیاگو د کوبا دومین شهر بزرگ کوبا، دارای معماری استعماری و خیابان‌های پر از جاذبه است. این شهر در سال 1982 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

میدان اصلی شهر، کلیسای کاتدرال سانتیاگو که آرامگاه کریستوف کلمب نیز محسوب می‌شود و موزه Diego Velazquez از جمله جاذبه‌های اصلی سانتیاگو د کوبا به‌شمار می‌روند. همچنین کافه La Floridita که محل تردد ارنست همینگوی بوده است نیز یکی دیگر از نقاط دیدنی این شهر محسوب می‌شود.

سانتیاگو د کوبا

5- ترینیداد

ترینیداد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کوباست که در سال 1514 میلادی بنا شده است. این شهر دارای معماری استعماری خوبی است و خانه‌های رنگارنگ آن، منظره‌ای زیبا به این شهر بخشیده است.

در ترینیداد می‌توان ساختمان‌ها و کلیساهایی از قرن 17 و 18 را مشاهده کرد. میدان اصلی Plaza Mayor، کلیسای کاتدرال این شهر و موزه Romantico از جمله جاذبه‌های گردشگری ترینیداد محسوب می‌شوند.

6- بایامو

روستای بایامو در استان ویاکلارا در جنوب شرقی کوبا، دارای معماری و سبک زندگی استثنایی است که آن را به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کوبا تبدیل کرده است.

خانه‌های رنگارنگ چوبی بایامو با سبک معماری آن‌ها که به قرن هجدهم برمی‌گردد، منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده است. این روستا در سال 1988 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد.

بایامو

7- باراکوآ

شهر باراکوآ در استان گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا، یک بندر تاریخی است که امروزه نیز یکی از بنادر مهم کشور به‌شمار می‌رود.

قلعه El Morro، نماد اصلی شهر باراکوآست که در سال 1589 ساخته شد و امروزه بخشی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. همچنین خانه Diego Velazquez که اکنون به موزه تبدیل شده است از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود.

باراکوآ

8- پارک ملی توپس

پارک ملی توپس در استان ماتانزاس در شرق کوبا، بزرگ‌ترین پارک ملی کوبا به‌شمار می‌رود. این پارک دارای طبیعتی بکر و دست‌نخورده با رودخانه‌ها، غارها، آبشارها و جنگل‌های انبوه است.

پارک ملی توپس به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود و یکی از مقاصد محبوب گردشگران طبیعت‌گرد در کوبا به‌شمار می‌رود. این پارک زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری نادر و در معرض خطر انقراض است.

پارک ملی توپس

9- وادی وینالس

وادی وینالس در استان پینار دل ریو در غرب کوبا، دره‌ای با طبیعت سرسبز و زیباست که رودخانه‌ای پرآب از میان آن می‌گذرد. این منطقه معروف به سرچشمه روم محسوب می‌شود.

در وادی وینالس، باغ‌های مرکبات و گیاهان استوایی قرار دارند. همچنین غارهای آهکی متعددی در این منطقه وجود دارند که جزء جاذبه‌های طبیعی آن محسوب می‌شوند. این وادی در سال 1999 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی تعیین شد.

10- سینه‌کاریبه (Cienfuegos)

شهر سینه‌کاریبه در استان سینفوئگوس در جنوب کوبا، دارای معماری نئوکلاسیک زیبایی است که آن را به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل کرده است.

مرکز تاریخی این شهر در سال 2005، میراث جهانی یونسکو اعلام شد. خیابان اصلی Parque Marti، ساختمان تئاتر Tomas Terry، موزه Palacio Ferrer و ساختمان استانداری از جمله بناهای تاریخی زیبای این شهر به‌شمار می‌روند.

نتیجه‌گیری:

کوبا با داشتن طبیعت بکر، سواحل زیبا، معماری منحصربفرد استعماری و فرهنگ غنی، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. از هاوانا و سانتیاگو گرفته تا سواحل ماسه‌ای و جنگل‌های انبوه، کوبا دارای تنوع جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 21 مهر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2100

به "کشف جاذبه های طبیعی و فرهنگی کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جاذبه های طبیعی و فرهنگی کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید