آشنایی با جذابیت های شمال کانادا

به گزارش سافاری رو، شمال کانادا یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مناطق طبیعی در جهان است. این منطقه وسیع با طبیعت بکر و زیبایش، فرصت های بی نظیری برای گردشگران و طبیعت گردان فراهم می آورد. در این مقاله قصد داریم برخی از جاذبه های گردشگری شمال کانادا را معرفی کنیم تا شما عزیزان نیز بتوانید از سفر به این منطقه لذت ببرید.

آشنایی با جذابیت های شمال کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا پاییز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پارک ملی بانف

پارک ملی بانف در استان آلبرتا قرار دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کانادا محسوب می شود. این پارک با مناظر زیبای کوهستانی، دره های سرسبز، آبشارها، یخچال های طبیعی و حیات وحش غنی، یکی از بهترین مکان ها برای کوهنوردی، اسکی، کمپینگ و مشاهده حیات وحش است.

لیک لوییز

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در پارک ملی بانف، دریاچه لوییز است. این دریاچه زیبا با آب آبی روشن، محلی مناسب برای قایق‌رانی، ماهی‌گیری و شنا است. در اطراف دریاچه نیز امکاناتی برای پیک‌نیک و استراحت وجود دارد.

جاده آیسفیلد

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ملی بانف، جاده پر پیچ و خم آیسفیلد است که از کنار دریاچه‌ها و کوه‌های زیبا عبور می‌کند. طی کردن این جاده با ماشین یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مناظر طبیعی پارک است.

سولفر مانتن

قله سولفر در ارتفاع بیش از 3340 متر، یکی از بلندترین نقاط پارک ملی بانف است. صعود به این قله چالش‌برانگیز، منظره‌ای خیره‌کننده از دره‌ها و یخچال‌های طبیعی اطراف را به همراه دارد.

پارک ملی وود بافالو

پارک ملی وود بافالو در ایالت شمال غربی کانادا واقع شده و زیستگاه گوزنهای مهاجر شمالی است. هر ساله هزاران گوزن در این پارک جمع می‌شوند و یکی از بزرگترین مهاجرت‌های حیات وحش جهان را رقم می‌زنند.

رودخانه پیس

رودخانه پیس از دل پارک ملی وود بافالو می‌گذرد و مناظر طبیعی زیبایی دارد. شما می‌توانید با قایق یا کایاک در این رودخانه حرکت کنید و از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرید.

صخره نمکی

صخره بزرگ نمکی واقع در پارک وود بافالو، مکانی عالی برای دیدن گوزن‌ها از نزدیک است. گوزن‌ها برای لیسیدن نمک موجود در این صخره به آنجا می‌آیند.

آبشارهای ویرجینیا

آبشارهای ویرجینیا یکی دیگر از زیباترین مناظر طبیعی پارک ملی وود بافالو هستند که حتماً باید از نزدیک تماشا کرد.

جزیره شاهزاده ادوارد

جزیره شاهزاده ادوارد در ساحل شرقی کانادا قرار گرفته و بخشی از استان‌های ماری‌تایم است. این جزیره با سواحل شنی زیبا، جنگل‌های انبوه و روستاهای زیبایش مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات آرام و طبیعت‌گردی است.

پارک ملی جزیره شاهزاده ادوارد

پارک ملی جزیره شاهزاده ادوارد با مساحتی بیش از 900 کیلومتر مربع، زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری است. شما می‌توانید ضمن پیاده‌روی در جنگل‌ها و کنار سواحل، از تماشای طبیعت زیبا لذت ببرید.

ساحل کاووسگی

ساحل کاووسگی در شرق جزیره با شن‌های سفید نرم و آب آبی معروف است. این ساحل محل مناسبی برای شنا و حمام آفتاب گرفتن است.

روستاهای تاریخی

روستاهای تاریخی متعددی در سراسر جزیره وجود دارند که معماری زیبایی دارند و بازدید از آنها لذت‌بخش است.

جزایر آرکتیک کانادا

جزایر آرکتیک کانادا در شمالگان اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته‌اند. این مجمع‌الجزایر دورافتاده زیستگاه انواع حیات وحش قطبی از جمله خرس قطبی، پلنگ دریایی، روباه قطبی و ... است.

جزیره بیوفورت

جزیره بیوفورت بزرگترین جزیره مجمع‌الجزایر آرکتیک کانادا است. در این جزیره می‌توانید به مشاهده خرس‌های قطبی و سایر حیات وحش در محیط طبیعی‌شان بپردازید.

پایگاه تحقیقاتی آلرت

در این پایگاه تحقیقاتی واقع در جزیره آلرت، محققان از نزدیک به بررسی عادات و رفتار خرس‌های قطبی می‌پردازند. بازدید از این پایگاه فرصتی استثنایی برای یادگیری درباره این حیوانات دورافتاده قطبی است.

کروزهای دیدن حیات وحش

بسیاری از تورهای گردشگری در منطقه آرکتیک، کروزهای دریایی برای تماشای حیات وحش قطبی ارائه می‌دهند. این کروزها فرصتی فوق‌العاده برای دیدن حیواناتی مثل نهنگ قطبی، پلنگ دریایی و... از نزدیک هستند.

جزیره بافین

جزیره بافین در ساحل شرقی کانادا واقع شده و به دلیل مناظر طبیعی زیبایش معروف است. کوه‌های پوشیده از برف، دره‌های عمیق، آبشارها و غارهای یخی از جاذبه‌های این جزیره محسوب می‌شوند.

پارک ملی جزیره بافین

پارک ملی جزیره بافین منطقه‌ای بکر با طبیعت زیباست که پیاده‌روی و کمپینگ در آن بسیار لذت‌بخش است.

غارهای یخی

غارها و دره‌های یخی متعددی در سراسر جزیره وجود دارند که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای حیرت‌انگیز است.

پوفین‌ها

مشاهده پوفین‌ها در سواحل جزیره بافین یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این منطقه است.

روستاهای ماهی‌گیری

روستاهای زیبای ماهی‌گیری سنتی در سواحل جزیره بافین دارای معماری منحصربه‌فردی هستند.

نتیجه‌گیری

شمال کانادا با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گری میباشد.

انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 812

به "آشنایی با جذابیت های شمال کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذابیت های شمال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید