جزئیات سفرهای نوروز 1400 در شرایط کرونا اعلام شد

به گزارش سافاری رو، معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به تقسیم بندی چهارگانه سفرهای نوروزی در دوره کرونا، از ممنوعیت سفر به مکان های غیر رسمی مانند اقامت در مدارس یا بوستان ها اطلاع داد.

جزئیات سفرهای نوروز 1400 در شرایط کرونا اعلام شد

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، از تقسیم بندی سفرهای نوروزی در شرایط شیوع کرونا به چهار گروه مجزا اطلاع داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

گروه اول یعنی سفر با تور و اقامت در هتل و گروه دوم یعنی سفر بدون تور و اقامت در هتل فعلا بلامانع است و ادامه این فرایند نیز بستگی به شرایط شیوع کرونا خواهد داشت.

وی با اشاره به امکان جلوگیری از سفرهای گروه اول و دوم در صورت وخامت اوضاع بر اثر شیوع ویروس کرونای انگلیسی، در مورد گروه سوم سفرهای نوروزی ابراز نگرانی کرد:

گروه سوم که 90 درصد سفر های نوروزی را تشکیل می دهند، سفر به خانه های اقوام و فامیل و ویلا های شخصی و... است که بیشتر در این زمینه نگرانی داریم.

دکتر حریرچی ضمن توصیه مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری در شرایط فعلی، بر ممنوعیت سفر به مکان های غیررسمی مانند اقامت در مدارس و اماکن دولتی یا بوستان ها تاکید نمود و گفت:

درباره سفر ها مثال هایی زده می گردد که مثلا فردی با خودروی شخصی به ویلای شخصی خود می رود. چند درصد از مردم ویلای شخصی دارند؟ درباره هتل هم معمولا افرادی که سطح اقتصادیشان به گونه ای است که هتل می فرایند به شکل دست جمعی و با چند ماشین به سفر می فرایند. وقتی سفر می رویم یک سری تحرکات قبل سفر داریم در بین سفر هم رستوران می رویم. افراد سرویس بهداشتی می فرایند. خرید می نمایند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به ورود 10 مسافر مبتلا به کرونای انگلیسی به ایران، از عدم همکاری آنان برای استقرار در اتاق هتل و رفت وآمد پیاپی ایشان به لابی اطلاع داد. وی در رابطه با انجام سفرها با وسایل حمل ونقل عمومی نیز اظهار کرد:

سفر قطار، هواپیما و... هم می تواند سبب انتقال ویروس گردد، اما درصد آن کمتر است و بهتر است فقط کسی که سفر ضروری دارد انجام دهد.

طبق گفته های دکتر حریرچی تا به این لحظه سفر نوروزی با خودروهای شخصی ممنوع است. برای سفر با قطار و هواپیما فعلاً ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی نگرفته است. بعلاوه، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای پلاک غیر بومی به این شهرها ممنوع است. سفر به شهرهای زرد نیز مشروط است و امکان سفر به این شهرها وجود دارد؛ اما با توجه به شرایط کرونایی کشور، سفر به برخی از شهرهای زرد مانند اصفهان، مشهد و شیراز و البته منطقه ها مسافرپذیر در استان های مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان ممنوع است.

در حالی که کمتر از سه هفته دیگر تا تعطیلات نوروز به جای مانده، پیش بینی ها بر است که سفرها از هفته آخر اسفندماه، به رسم سال های گذشته شروع گردد. ستاد ملی کرونا اما هنوز استراتژی خاصی برای سفرهای نوروزی تدوین و تصویب ننموده است. از طرفی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی سفر در کشور بارها تاکید نموده که مجوز سفر با تور و رزرو اقامتگاه را از این ستاد گرفته است. اظهارنظرهای ضد و نقیض چند روز اخیر درباره سفرهای نوروزی از سوی مقام های مسئول، مردم را دچار استیصال و سرگردانی درباره نحوه سفر، خرید تور، ررزو اقامتگاه، شهرهای ممنوعه و... نموده است.

نظر شما درباره سفرهای نوروزی چیست؟ دلایل موافقت یا مخالفت خود را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / irinn.ir
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2134

به "جزئیات سفرهای نوروز 1400 در شرایط کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سفرهای نوروز 1400 در شرایط کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید