حرفه آموزی واشتغال زندانیان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است

به گزارش سافاری رو، سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران در بازدید از زندان رجایی شهر بر حرکت جهادی در فعالیت های فرهنگی اصلاحی تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال تاکید کرده، کارآفرینی، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان را اولویت اصلی برنامه ها برشمرد.

حرفه آموزی واشتغال زندانیان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران در بازدید از زندان رجایی شهر بر حرکت جهادی در فعالیت های فرهنگی اصلاحی تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال تاکید کرده، کارآفرینی، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان را اولویت اصلی برنامه ها برشمرد.

مدیر کل زندان های استان تهران ضمن تقدیر از فعالیت های اجرا شده در بخش های بهسازی و تجهیز تمام اماکن زندان رجایی شهر گفت: ارتقای سلامت محیط زندان ها سبب کاهش هرگونه آسیب رفتاری مددجویان می گردد واین امر در عرصه زندانبانی اسلامی یک امر بسیار مهم بوده و می تواند گامی موثر در پیشبرد اهداف عالی زندان ها باشد.

وی در ادامه سخنان خود با استناد به تاکیدات رئیس سازمان زندان ها مبنی بر اصلاح و تربیت و بهینه سازی اوقات فراغت مددجویان در قالب توسعه اشتغال و حرفه آموزی گفت: توانمندسازی زندانیان یکی از اصولی ترین برنامه ها و استراتژی های کلان سازمان زندان ها در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی آنان می باشد بر همین اساس کارآفرینی، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است.

سید حشمت اله حیات الغیب در ادامه مهمترین ابزار موفقیت در امر زندانبانی را شناسایی نقاط ضعف و قوت، آنالیز ظرفیت های موجود و گسترش آنها، اصلاح زیرساختها، احساس مسئولیت و مشارکت در همه امور و بالفعل نمودن توانایی ها را از فرایند های مهم پیشرفت مطرح نمود

این مقام ارشد زندان های استان تهران، با تأکید بر ضرورت حرفه آموزی زندانیان اضافه کرد: نداشتن مهارت و بیکاری، زمینه ارتکاب بزه را فراهم می نماید، بر این اساس ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، روزانه بر تعداد کسانی که جذب کارگاه ها می شوند و کاری را فرا می گیرند بیشتر می گردد و هر گونه کوشش در این حوزه آمار بازگشت زندانی به چرخه جرم به شدت کاهش خواهد داد.

وی همچنین گفت: اشتغال زایی مددجویان در زندان می تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تأثیر داشته باشد و البته احساس مفید بودن نتیجه مثبتی را در جلوگیری از ارتکاب جرم به همراه دارد.

شایان ذکر است، در این بازدید علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل نیز حضور داشت، حیات الغیب خواهان به کارگیری تمامی امکانات وظرفیت های لازم جهت توسعه مقوله اشتغال و حرفه آموزی زندانیان این مرکز شده، فعالیت های قسمت های مختلف را در حوزه های امنیتی، بهداشتی، عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، قضایی، عمرانی و به ویژه بهسازی و تجهیز تمام اماکن مثبت ارزیابی نمود.

این خبر می افزاید: زندان رجایی شهر و ندامتگاه قزلحصار با وجود قرار داشتن در استان البرز، جزء نقاط تابعه اداره کل زندان های استان تهران هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1271

به "حرفه آموزی واشتغال زندانیان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرفه آموزی واشتغال زندانیان اولویت اصلی اداره کل زندان های استان تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید